سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: محمد مایلی‌کهن اصرار داشت که نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند.

علی کفاشیان بعد از استعفای محمد مایلی کهن در این باره با فارس گفت‌و‌گویی انجام داد 

  •  شما دقیقا چه زمانی از بیانیه شماره 2 مایلی کهن که به نوعی استعفانامه است مطلع شدید؟

من از روی سایت خبرگزاری‌ها استعفانامه مایلی کهن را دیدم و پیش از اینکه این استعفانامه یا به قول شما بیانیه شماره 2 روی سایت‌ها برود هیچ چیزی از مایلی کهن به عنوان استعفا دریافت نکردم.

  • با مایلی کهن تماس گرفتید؟

بله؛ با ایشان گفت‌و‌‌گو کردم و مایلی کهن تایید کرد که این بیانیه صادر کرده و روی خروجی خبرگزاری‌ها فرستاده است. البته من از ایشان تشکر می‌کنم که حسن نیت خود را نشان داد و پیش از آنکه اتفاق بدی برای تیم ملی بیفتد استعفا کرد. گرچه من اعتقاد دارم مایلی کهن می‌توانست موفق باشد چون کارنامه قابل قبولی داشت اما اصرار او بر این بود که نمی‌تواند با تیم ملی ادامه دهد در حالی که هنوز کارش را آغاز نکرده بود.

  • سرمربی جدید تیم ملی داخلی است یا خارجی؟

مسلما در شرایط کنونی گزینه خارجی نمی تواند برای تیم ملی مفید باشد و من احتمال حضور یک سرمربی خارجی را بعید می‌دانم. ما باید از سرمربی استفاده کنیم که از فوتبال ایران شناخت خوبی داشته باشد و لیگ را به خوبی بشناسد. امیدوارم پس از انتخاب سرمربی جدید همه دست در دست دهیم و با حمایت رسانه‌ها و وفاق ملی قطعا تیم ملی ایران را به جام جهانی 2010 افریقای جنوبی صعود خواهد کرد.

  • شما از مایلی کهن شناخت داشتید؟

ایشان یکی از بهترین مربیان ایران است، اما اصلا فکر نمی‌کردیم که چنین اتفاقاتی بیفتد. ضمن اینکه مسائلی که در حین بازی استقلال و سایپا اتفاق افتاد هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال نداشت و مایلی کهن در بیانیه‌هایش نشان داد که فدراسیون در این باره بی‌تقصیر است.

  • اما مایلی کهن در جلسه‌ای که صبح دوشنبه با شما برگزار کرد از عدم حمایت فدراسیون از او به خاطر الفاظ رکیک و ناشایستی که شنیده بود از فدراسیون فوتبال گله کرده بود.

فدراسیون فوتبال در این باره به صورت قانونی عمل کرد و پرونده خاطیانی را که به مایلی‌کهن توهین کرده‌اند را به کمیته انضباطی فرستاد. مطمئنا این کمیته به صورت مستدل و با اسناد و مدارک حکم لازم را درباره اتفاقات بازی استقلال و سایپا که باعث رنجش مایلی‌کهن شده بود صادر خواهد کرد.

  • با توجه به تعویض دو مربی در یک ماه اخیر فکر نمی کنید تیم ملی زمان را از دست داده باشد؟

در هر صورت قرار بود اردوی تیم ملی 20 اردیبهشت تشکیل شود و بازیکنان تیم ملی در این تاریخ بر اساس دعوت از آنها به اردوی تیم ملی بیایند. ما هنوز زمان داریم و امیدواریم که تیم ملی در 3 بازی آینده نتیجه بگیرد و به جام جهانی صعود کند.

  • ظاهرا کمیته فنی فدراسیون فوتبال به زودی تشکیل جلسه خواهد داد؟

ببینید، کمیته فنی فقط می‌تواند درباره صلاحیت فنی تیم و نحوه چینش نفرات و تاکتیک تیم اظهارنظر کند وگرنه انتخاب سرمربی تیم ملی مستقیم بر عهده فدراسیون فوتبال است.

  • شما در روزی با استعفای مایلی کهن موافقت کرده‌اید که اکثر اعضای هیئت رئیسه در فدراسیون حضور نداشتند.

من تلفنی نظر همه آنها را گرفتم و آنها پس از دیدن بیانیه مایلی کهن با پذیرش استعفای او موافقت کردند و این شد که به صورت رسمی هم اعلام کردیم.

کد خبر 79579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز