متخصصان تغذیه می‌گویند رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند چربی شکم ناشی از افزایش سن را از بین ببرد.

چاقی - fat - چربی شکمی

به گزارش همشهری آنلاین، نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با فعالیت بدنی با تغییرات بدن مرتبط با بالا رفتن سن مانند افزایش چربی و کاهش توده عضلانی مقابله می‌کند.

در این مطالعه در مجموع ۱۵۲۱ شرکت‌کننده میانسال و مسن‌تر که به اضافه‌وزن یا چاقی و سندرم متابولیک دچار بودند، به دو گروه تقسیم شدند.

گروه اول از رژیم مدیترانه‌ای پیروی کردند و در عین حال کالری دریافتی را تا ۳۰ درصد کاهش و فعالیت بدنی را افزایش دادند، گروه دوم هم رژیم مدیترانه‌ای را بدون محدودیت کالری یا تغییر در فعالیت بدنی دنبال کردند.

به گفته متخصصان در طول آزمایش سه‌ساله، تغییرات بالینی آشکاری در ترکیب بدن شرکت‌کنندگان در گروه اول رخ داد.

این تغییرات، کاهش پنج درصد یا بیشتر در توده چربی بدن و شکم را شامل می‌شد. همچنین، صرفا پس از یک سال رعایت این رژیم غذایی، مشکل از دست دادن توده عضلانی بدون چربی هم در این افراد بهبود یافت.

به گزارش نیویورک‌پست، «ایلانا مالستاین» متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: سال‌ها است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان سالم‌ترین رژیم غذایی در جهان مطرح می‌شود.

او در عین حال خاطر نشان کرد: این رژیم غذایی طیف گسترده‌ای از توصیه‌ها را، فراتر از صرفا تاکید بر خوردن خوردنی‌های کامل، شامل می‌شود.

این متخصص همچنین جنبه‌های عالی رژیم غذایی مدیترانه‌ای از جمله وجود لوبیا، حبوبات، غلات کامل سبوس‌دار، چربی‌های سالم، دانه‌ها، آجیل و خوراکی‌های ماهی‌محور در آن را برشمرده است. با این حال، سالم‌ترین بخش رژیم غذایی مدیترانه‌ای، تاکید بسیار بر سبزیجات و گیاهان تازه است.

در زمینه فعالیت ورزشی نیز مالستاین حدود ۴۵ دقیقه ورزش در شش روز هفته مطابق با سبک زندگی فعال و طبیعی افراد ساکن در نواحی دریای مدیترانه را توصیه می‌کند.

کد خبر 800739
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha