مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
۳ نفر

از زمان‌های قدیم، دانه‌های کنجد بخشی اساسی از غذاهای مردم آسیا بوده‌اند. خواص کنجد از برجسته کردن طعم و بافت خوراکی‌های شیرین و نوشیدنی‌ها تا افزودن مواد مغذی تقویت‌کننده را در برمی‌گیرد، کنجد همواره به دلیل فواید بی‌شماری برای سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است.

دانه کنجد

همشهری آنلاین - آرش نهاوندی: در ایران نیز «حلوا ارده» از جمله مهمترین خوراکی‌های شیرین و مفیدی است که با کنجد درست می‌شود، در نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها نیز از کنجد به دلیل فواید آن استفاده می‌شود. به گزارش تایمز اف ایندیا، در این مطلب به پنج فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد اشاره می‌کنیم.

غنی از خواص آنتی اکسیدانی

۵ فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد

دانه‌های کنجد دارای مقدار زیادی «لیگنان» است. لینگان‌ها با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت مرتبط هستند. به گفته متخصصان، افزودن مواد غذایی غنی از لیگنان می‌تواند به حفظ تعادل هورمونی کمک کند و ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. (لینگان‌ها ترکیبات مرتبط با فیبر موجود در بسیاری از خانواده‌های گیاهی و غذاهای رایج، از جمله غلات، مغزها، دانه‌ها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه هستند، لینگان‌ها در اصل در زمره  گروهی از ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی قرار می‌گیرند).

سلامت استخوان

۵ فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد

دانه‌های کنجد منبع عالی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر هستند که برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم بسیار مهم هستند. مصرف روزانه دانه کنجد ممکن است به بهبود تراکم استخوان و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان کمک کند.

سلامت پوست و مو

۵ فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد

مقدار بالای روی (Zinc) و ویتامین E موجود در دانه کنجد می تواند به سلامت پوست و مو کمک کند. «روی» برای تولید کلاژن و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است، در حالی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

سلامت دستگاه گوارش

۵ فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد

دانه کنجد سرشار از فیبر غذایی است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر موجود در دانه کنجد ممکن است از حرکات منظم روده حمایت کرده و به پیشگیری از یبوست کمک کند. علاوه بر آن، کنجد می‌تواند به حفظ میکروبیوم روده سالم نیز کمک کند، که برای سلامت کلی دستگاه گوارش ضروری است.

سلامت دهان و دندان

۵ فایده کمتر شناخته شده دانه کنجد

جویدن دانه‌های کنجد می‌تواند به سلامت دهان و دندان کمک کند. دانه‌های کنجد از قدیم به طور سنتی به عنوان یک روش طبیعی برای شستشو و تمیز کردن دندان‌ها، کمک به حذف پلاک و تقویت لثه استفاده می‌شده‌اند. محتوای بالای کلسیم کنجد همچنین می‌تواند به تقویت دندان‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 799702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha