سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما از سازمان سیا و سرویس‌های حفاظتی آن حمایت کرد.

به گزارش بی بی سی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اعلام حمایت از فعالیت‌های سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، وجود این سازمان را برای محافظت از این کشور ضروری دانست.

آقای اوباما با حضور در جمع کارکنان سازمان سیا گفت که تهدیدهای گروه القاعده علیه منافع آمریکا و تغییرات سیاست خارجی ایالات متحده، تخصص این سازمان را برای این کشور حیاتی‌تر کرده است.

او که با استقبال گرم و تشویق شدید کارکنان سیا مواجه شده بود، گفت:"ما در دوران پرخطری زندگی می‌کنیم و به همین‌خاطر من بیشتر از هر زمان دیگری به شما نیاز دارم."

او همچنین از کارکنان سیا خواست که مطرح شدن اشتباه‌های پیشین این سازمان آنها را دلسرد نکند. [ابعاد تازه‌ای از بازجویی‌های وحشیانه سیا فاش شد]

باراک اوباما چند روز پس از انتشار اسنادی که بیانگر دست داشتن سیا در شکنجه بعضی از زندانیان جنگ آمریکا با تروریسم بود، به مقر این سازمان در حومه واشنگتن رفته بود تا روحیه کارکنان آن را افزایش دهد.

با وجود اسناد معتبر منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا، آقای اوباما گفت ماموران سیا که در شکنجه متهمان شرکت داشته اند، محاکمه نخواهند شد زیرا مطابق قانون وقت عمل کرده‌اند. [سنا در مورد شکنجه زندانیان وسط سیا تحقیق می‌کند]

کد خبر 79538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز