دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهور سوئیس ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر، بر توسعه مناسبات سیاسی اقتصادی و همکاری‌های بین المللی ایران و سوئیس تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در ملاقات دوجانبه با رییس جمهور سوئیس با اشاره به معضلات حقوق بشر و استانداردهای دوگانه در این زمینه از وضعیت حقوق بشر در اروپا و آمریکا انتقاد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین استفاده ابزاری قدرت های بزرگ از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را تقبیح نمود.

دکتر احمدی نژاد فروپاشی ساختارهای مالی و بین المللی را نشانه عملکرد غیراخلاقی و ظالمانه حاکم بر سیستم های مالی بین المللی دانست و بر ضرورت تغییر نظام بین المللی و ایجاد ساختارهای مبتنی بر عدالت، صلح و دوستی و توجه به مسائل اخلاقی و انسانی تاکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری وظیفه سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، از ربوده شدن 5 دیپلمات ایران در عراق که برخلاف کنوانسیون های بین المللی می باشد به شدت انتقاد کرد و خواهان آزادی هر چه زودتر آنها شد.

دکتر احمدی نژاد همچنین از گفتگوهای دوجانبه پیرامون تقویت مبانی حقوق بشر و منزوی نمودن همه اشکال نژاد پرستی که رژیم صهیونیستی زشت ترین چهره و مصداق آن است، حمایت نمود.

رییس جمهور سوئیس نیز در این دیدار ضمن اشاره به همکاری های دو کشور و نیاز شدید کشورش به انرژی بویژه گاز، خواستار کمک جمهوری اسلامی دراین زمینه شد که مورد موافقت رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی همچنین با تایید نظرات دکتر احمدی نژاد در مورد ضرورت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: ما تجاوز به غزه را محکوم کردیم و خواستار تحقیق جامع در این زمینه هستیم.

رییس جمهور سوئیس با اشاره به استقلال سیاسی کشورش در مواجهه با تحولات مختلف، فشارهای وارده بر اروپا برای تصمیم سازی سیاسی را تقبیح و تصریح کرد:سوئیس از تهدیدهای یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در روابط با جمهوری اسلامی تبعیت نمی کند.

کد خبر 79491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز