مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از جابجایی دو میلیارد مسافر با تلاش این شرکت از آغاز تاسیس تاکنون خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از خبرنگار ما ربیعی در همایش دست اندرکاران حمل و نقل شهری افزود: با بهره برداری از حمل و نقل مترو در شش بخش مصرف سوخت، وقت مسافر، بهداشت و درمان، استهلاک لوازم یدکی و خودروها، خسارت ناشی از تصادفات، و تعمیر و نگهداری از معابر شهری به میزان 4533 میلیارد ریال صرفه جویی شده است که امیدواریم بخشی از این مبلغ را دولت در اختیار شرکت مترو قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی خطوط مترو 352 ایستگاه افتتاح شده است، تصریح کرد: همچنین تاکنون 26 هزار و 470 متر تونل فوقانی، 23 هزار و 685 متر تونل تحتانی و 20 هزار و 623 متر تونل اصلی ساخته شده است.

ربیعی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های انجام شده یکسال گذشته در شرکت مترو تهران گفت: در خط یک مترو تهران ایستگاه فتح آباد تکمیل و در خط 5 مسیر گلشهر تا پایانه مهرشهر، ایستگاه‌های ورزشگاه آزادی و محمد شهر بهره برداری شده است.

وی در این باره اضافه کرد: همچنین در ادامه توسعه شرقی خط دو، مرحله اول حد فاصل ایستگاه دانشگاه علم و صنعت تا انتهای بلوار جشنواره مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ربیعی افزود: در خط 4 مترو نیز مرحله اول حد فاصل میدان ابن سینا تا میدان فردوسی بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در سال گذشته خطوط هفتگانه مترو ازپیشرفت و توسعه قابل توجهی برخوردار بوده است.

کد خبر 79149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز