مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه قول شهردار تهران مبنی بر احداث بیش از 15 کیلومتر مترو در سال محقق شده است گفت:

 در فروردین ماه شاهد بهره برداری رسمی 3 ایستگاه از ایستگاه‌های توسعه شمالی خط یک مترو تهران خواهیم بود.

به گزارش سما، مهندس هاشمی در حاشیه مراسم تست سرد فاز یک توسعه شمالی خط یک مترو تهران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار سما اظهار کرد: 7 کیلومتر از خط 4 مترو، 7 کیلومتر از خط یک و 3 کیلومتر از خط 2 متروی تهران در دست افتتاح است که براین اساس قول شهردار تهران مبنی بر احداث 15 کیلومتر مترو در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: البته توان و ظرفیت احداث 30 کیلومتر مترو نیز در تهران وجود دارد مبنی برآن که اعتبارات مورد نیاز این مهم به حد کافی و به موقع تامین شود.

تاکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت حمایت دولت از مترو پایتخت

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به خبرنگار سما گفت: با بهره برداری از 15 کیلومتر مترو در واقع 2 درصد بر سهم مترو در حمل ونقل عمومی افزوده می‌شود که این امر به نوبه خود می‌تواند در کاهش ترافیک و سهولت ترددها نقش به سزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر تهران مصمم هستند که سالانه حداقل 20 تا 22 کیلومتر مترو احداث شود که اگر دولت حمایت‌های لازم را داشته باشد و اعتبارات مورد نیاز تامین شود این توان و امکان وجود دارد که سالانه 30 کیلومتر مترو به خطوط موجود افزوده شود.

براساس این گزارش فاز نخست توسعه شمالی خط یک حدفاصل ایستگاه‌های میرداماد تا قلهک شامل سه ایستگاه میرداماد، شریعتی و قلهک است که عملیات ریل گذاری این خط در دو مسیر رفت و برگشت از ایستگاه شهید حقانی تا ایستگاه قلهک به طول 8 کیلومتر انجام شده است که فروردین ماه سال 88 تست گرم و افتتاح رسمی این مسیر انجام خواهد شد.

شایان ذکر است مسیر توسعه شمالی خط یک از ایستگاه شهید حقانی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های میرداماد و دکتر شریعتی در میدان تجریش خاتمه می‌یابد. این مسیر به طول 8 کیلومتر با 7 ایستگاه در سه فاز ساخته خواهد شد.


در مراسم تست سرد فاز یک توسعه شمالی خط یک مترو تهران علاوه بر رئیس شورای اسلامی شهر، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری، مرتضی طلایی، معصومه ابتکار، حسن بیادی و علیرضا دبیر اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

در مراسم تست سرد فاز یک توسعه شمالی خط یک مترو تهران علاوه بر رئیس شورای اسلامی شهر، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری، مرتضی طلایی، معصومه ابتکار، حسن بیادی و علیرضا دبیر اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

کد خبر 77748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز