مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با دعوت از خبرنگاران برای پیگیری اعداد و ارقام درست، گفت:

متأسفانه آن روزی که درآمد کشور بسیار بالا بود و صندوق ذخیره ارزی می‌توانست یکی از معضلات جدی شهر تهران را حل کند، ابتدا گفتند اجازه نداریم از این صندوق به شما کمک کنیم اما پس از اینکه مجلس این اجازه را داد باز هم کمکی به ما نکردند آن وقت امروز به ما می‌گویند چرا 20کیلومتر خط مترو تحویل نداده‌اید. فکر می‌کنم در این زمینه مردم خودشان قضاوت می‌کنند

دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم تجلیل از زوج‌های دارای بیش از 50 سال زندگی مشترک شهر تهران، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب و در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بودجه مترو افزود: خوب است خبرنگاران عدد و رقم‌ها را به درستی دنبال کنند و اجازه ندهند برخی با لفاظی هر موضوعی را سیاسی کنند.

وی ادامه داد: تا 2 سال قبل معتقد بودند مترو به درد نمی‌خورد و امکان احداث آن در تهران وجود ندارد. در دوران مدیریت خود، سالی 3 کیلومتر خط مترو هم تحویل ندادند، اما ما با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی اعلام کردیم امکان احداث 15 کیلومتر مترو در سال وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: دوستانی که امروز حرف از تحویل 20کیلومتر خط مترو می‌زنند آن روزها باور نداشتند که در تهران مترو ساخته شود ولی حالا می‌گویند چرا 20 کیلومتر مترو تحویل نشده است. این از آن جمله حرف‌هایی است که با بیان آن می‌خواهند ارزش یک کار انجام شده را نادیده بگیرند.

مردم خودشان قضاوت کنند

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: دولت براساس توافق باید 50 درصد هزینه‌ها را بدهد. سال گذشته شهرداری 600 میلیارد تومان برای حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس گذاشت و دولت هم باید 600 میلیارد سهم خود را می‌داد اما دولت هیچ پیشنهادی در این زمینه نداد و ما با رایزنی در مجلس توانستیم مصوبه مجلس برای کمک 290 میلیاردی دولت را بگیریم اما دولت عملا بیشتر از 190 میلیارد به ما کمک نکرد.

حالا چطور دولتی که خود از سهم 600 میلیاردی فقط190میلیارد کمک کرده می‌گوید باید 20کیلومتر مترو تحویل دهیم؟ در این زمینه مردم خودشان قضاوت کنند.

شهردار تهران معتقد است اگر نیازهای مالی برطرف شود، با توجه به‌خودکفایی که در حوزه ساخت مترو در کشور فراهم شده قادریم در سال 30 کیلومتر مترو در تهران تحویل دهیم که در این خصوص باید 1200 میلیارد تومان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در تهران این ظرفیت وجود دارد که با هزینه کیلومتری 40 میلیارد تومان با ظرفیت 30 کیلومتر در سال خط مترو احداث شود. یعنی در طول یک دوره 6 ساله قادریم 217 کیلومتر مترو در تهران با موجودی امروز داشته باشیم و 217 کیلومتر مترو با سر فاصله 3 دقیقه‌ای می‌تواند همه معضلات ترافیک شهر تهران را حل کند.

ارتباط آنلاین شهرداری با سازمان ثبت

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران درخصوص امضای توافقنامه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهار داشت: امروزه بحث املاک، تثبیت آنها و اسناد آن یکی از معضلات است که مردم به خاطر آن همیشه بین شهرداری و سازمان ثبت رفت‌وآمد می‌کنند.

از این‌رو یک سال و نیم پیش توافقنامه‌ای با سازمان ثبت اسناد امضا کردیم ولی اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام نشد.وی اذعان کرد: تلاش بین 2سازمان امروز به نتیجه رسید و از فردا (امروز) ارتباطات بین این 2سازمان به‌صورت آنلاین می‌شود که این، مشکلات بسیاری از شهروندان را حل می‌کند.

به گفته قالیباف، شهرداری تهران در تلاش است تا چنین کاری را با شرکت پست هم انجام دهد

کد خبر 76180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز