در طول 3 سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی در منطقه 17 تهران هزینه شده است

و در سال آینده نیز 84 میلیارد تومان برای توسعه این منطقه اختصاص خواهد یافت.

شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 17 با اعلام این مطلب گفت: تلاش کرده‌ایم تا در دوران مدیریت فعلی شهرداری فاصله بین شمال و جنوب شهر بیشتر نشود که با همه شاخص‌ها نسبت به گذشته این فاصله کمتر شده است.

محمد باقر قالیباف در ادامه سخنانش با بیان اینکه 30 سال از تجربه مدیریتی در عرصه‌های مختلف کشور می‌گذرد، بیان کرد: امروز دیگر وقت آن نیست که با سعی و خطا حرکت کنیم و اگر امروز اینگونه حرکت و تصمیم‌های اشتباه گرفته شود هرگز قابل بخشش نخواهد بود.

وی که چهارشنبه شب در مسجد جامع ابوذر و در جمع شهروندان منطقه 17 سخن می‌گفت ضمن بیان این مطالب اظهار داشت: این مسجد برای همه ملت ما خاطره انگیز است.

زیرا رهبر عزیزمان را از آن حادثه تلخ نجات داد و این امانت الهی را ذخیره‌ای کرد برای جامعه اسلامی، کشور و مسلمین.به گفته قالیباف، انقلاب ما بدون شک ریشه در نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی دارد و اگر این باور عاشورایی و روحیه جهاد و شهادت نبود انقلاب ما به پیروزی نمی‌رسید و اگر هم به پیروزی می‌رسید تداوم نمی‌یافت.

وی ادامه داد: دشمنان ما هم چه قبل و چه بعد از انقلاب به‌دنبال این بوده‌اند که انقلاب را از مدار دین و فرهنگ جهاد و شهادت جدا کنند.

قالیباف کلید موفقیت در کارها را جوهره دینی و فرهنگ جهاد و شهادت دانست و اظهار کرد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل هستیم و از فقر و چالش‌های فرهنگی که در شأن جامعه ما نیست رنج می‌بریم باید علت آن را خوب بشناسیم.

اگر شعارهای انقلاب را فریاد زده ولی آنها را محقق نکنیم ظلم مضاعف کرده‌ایم.
وی معتقد است: امروز اگر وفادار به رهبری و ولایتیم و خود را سرباز ولایت می‌دانیم و می‌خواهیم راه امام(ره) و شهدا را ادامه دهیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران قیاس نسبت به گذشته را قیاس غلطی دانست و عنوان کرد: ما نباید خود را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم. حتی این کار نباید با 5 سال و 10 سال پیش انجام شود بلکه باید با دیگر جوامع مقایسه شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت متعلق به همه عرصه‌های مدیریتی است، گفت: آغاز بدبختی‌های ما از جایی شروع می‌شود که خودمان موضوعیت پیدا کنیم نه کارمان.

قالیباف افزود: امروز باید از همه تجارب، نیروها و منابع استفاده کنیم تا بتوانیم در کارها خوب پیش برویم.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کار در حوزه شهرداری تصریح کرد: امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنیم بر کارها مسلطیم و با سعی و خطا پیش نمی‌رویم و کارها کاملا برنامه‌ریزی شده است.

شهردار تهران یادآور شد: امروز مجموعه شهرداری را به‌گونه‌ای پیش می‌بریم که مسائل کلی، زیربنایی و مهم شهر را در کنار مسائل جزئی ولی اثرگذار پیش می‌بریم؛ یعنی هم جدول و جوی و آسفالت و زباله برایمان مهم است و هم مترو و تونل توحید و برج میلاد و...

به گفته قالیباف در جهت مسائل فرهنگی و دینی و توجه به رویکرد مسجد محوری از هیچ کاری در شهر کوتاهی نکرده‌ایم. شهردار تهران با اشاره به شهدای منطقه 17، این منطقه را یکی از مناطق اولویت‌دار شهر تهران از جهت محروم بودن دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه 4 هزار شهید دارد که به نسبت جمعیت در تعداد شهید با هیچ جای کشور قابل قیاس نیست.

کد خبر 75709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز