مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی دیگری از مسیر خط چهار مترو تهران - حد فاصل میدان فردوسی تا ایستگاه انقلاب به طول سه کیلومتر - افتتاح آزمایشی شد

افتتاح آزمایشی بخشی دیگر از مسیر خط چهار حدفاصل میدان فردوسی تا ایستگاه انقلاب به طول سه کیلومتر با حضور مشاوران، مجریان و کارمندان شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و مهندس هاشمی سوم خرداد مدیر عامل این شرکت، انجام شد

به گزارش سما، بر اساس اعلام شرکت متروی تهران، روز شنبه 9 خرداد، این مسیر از خط چهار در خیابان انقلاب و پیروزی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، هیات همراه و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری به طور رسمی افتتاح می‌شود.

فاز اول خط چهار متروی تهران حد فاصل میدان‌های ابن سینا و فردوسی با سه ایستگاه دروازه شمیران، دروازه دولت و فردوسی در اواخر فروردین 87 و نیز ایستگاه میدان شهدا از فاز دوم این خط در پایان سال گذشته افتتاح شد.

هم اکنون نیز مسیر ایستگاه میدان فردوسی تا ایستگاه میدان انقلاب مورد بهره‌برداری رسمی قرار می‌گیرد.

فاز دوم خط چهار در طرفین فاز اول قرار دارد. بخش شرقی این مسیر به طولی در حدود دو کیلومتر واقع در شرق ایستگاه دروازه شمیران، شامل ایستگاه تقاطعی میدان شهدا و بخش غربی نیز به طولی در حدود سه کیلومتر شامل دو ایستگاه خط چهار ولی‌عصر (عج) و میدان انقلاب است.

با افتتاح این بخش از خط چهار و با توجه به قرار گرفتن مراکز مهم آموزشی، فرهنگی (دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر) در محدوده میدان انقلاب اسلامی و تراکم جمعیت در محدوده میدان شهدا و خیابان‌های پیروزی و 17 شهریور، روزانه حجم بالایی از مسافران در طول خیابان انقلاب، میادین ابن سینا، شهدا، فردوسی و انقلاب جابجا خواهند شد که نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک این مناطق خواهد داشت.

خط چهار مترو از ابتدای خیابان پیروزی (میدان شهید کلاهدوز) در شرق تهران تا شهرک اکباتان (در غرب تهران) به طول 20 کیلومتر با 19 ایستگاه با عبور از خیابان‌های پیروزی، انقلاب و آزادی طراحی شده است که تا سال 1390 تکمیل خواهد شد و روزانه یک میلیون سفر را به سرانجام خواهد رساند.

برای این بخش از کار حدود 120 میلیارد تومان هزینه و از 12 مشاور و 10 پیمانکار استفاده شده است.

برای انجام این مهم 580 هزار مترمکعب خاکبرداری، 190 هزار مترمکعب بتن‌ریزی، 20 هزار تن آرماتوربندی، ریل مصرفی 20 کیلومتر، تراورس 27 هزار قطعه، سه دستگاه سوزن و 30 هزار مترمربع نازک کاری انجام شده است.

کد خبر 82157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز