سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: در جلسه شورای شهر تهران یک فوریت بودجه 5 میلیارد و 400 میلیون تومانی سال 88 شورا به‌تصویب رسید.

حبیب کاشانی، خزانه دارو معاون اجرایی شورای شهر تهران گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اصلاح الگوی مصرف، بودجه شورای شهر را افزایش ندادیم.

دیروز یکصدو هشتادو چهارمین جلسه شورا در غیاب مهدی چمران رئیس شورای شهر، توسط ‌حسن بیادی نایب‌رئیس شورا اداره شد.

تمامی نیازهای شهرداری در آیین‌نامه فنی و اجرایی دولت لحاظ نشده است

درحالی که پیش‌بینی می‌شد کار بررسی لایحه برنامه 5 ساله شهرداری دیروز در شورای شهربه پایان برسد اما اختلاف‌نظرها بر سربندهایی از راهبرد 12 این طرح، باعث شد بیادی ترجیح دهد مؤثرترین ساعت جلسه را به بررسی طرح‌های نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران اختصاص دهد.

درهرحال، بند پر مناقشه 64 لایحه برنامه 5 ساله شهرداری عبارت است از افزایش کارآمدی طرح‌ها ی عمرانی و فراهم کردن زمینه رقابت سالم و شایسته سالاری درمیان عوامل اجرایی و نظارتی و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی شهری به‌گونه‌ای که شهرداری تهران موظف باشد پس از تصویب این بند، نظام فنی اجرایی شهرداری تهران را به‌عنوان مبنای برآورد و جذب اعتبارات عمرانی در چارچوب قوانین موضوعه قراردهد که این امر با واکنش دانشجو مواجه شد.

نگرانی دانشجو، سخنگوی شورای شهر از این بابت بود که شهرداری نیز مانند وزارت نفت به انحصارگرایی در انتخاب پیمانکاران خود، کشیده شود که این نگرانی بعد از توضیحات رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و واعظ مهدوی، معاون هماهنگی شهرداری تهران برطرف شد.

به گفته وی در لایحه برنامه 5ساله شهرداری، مهم‌ترین کار اصلاح نظام فنی و اجرایی شهرداری است به‌گونه‌ای که به چارچوب اجرای کار و نظارت بر نحوه کار فنی و عمرانی انتظام بخشیده شود.

به اعتقاد واعظ مهدوی همه نیازهای شهرداری در نظام فنی اجرایی کشور پاسخ داده نمی‌شود و به همین دلیل مدیریت شهری مثلا در رتبه‌بندی شرکت‌های فضای سبز یا شرکت‌های خدماتی نیاز به تکمیل، وجود دارد.

واعظ مهدوی در عین حال تاکید کرد: مبنای مدیریت شهری، نظام فنی اجرایی کشور است، اما آنجایی که لازم است انطباق یا اصلاحی، تدوینی یا مجوزی اخذ گردد این لایحه مبنای عمل قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب با انجام اصلاحاتی، راهبرد شماره 62 برنامه 5 ساله شهرداری تهران که اختصاص به تدوین ضوابط فنی و اجرایی داشت، به‌تصویب رسید.

در ادامه جلسه دیروز، لایحه دستورالعمل کمک به ساماندهی تاکسیرانی شهر تهران، که در جلسه گذشته یک فوریت آن به تصویب رسیده بود، بررسی شد، اما به‌دلیل حضور نداشتن حسین تیموری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، رای‌گیری آن به جلسه دیگری موکول شد.

کد خبر 79052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز