گروه شهری: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در سال جدید نباید از کنار دغدغه‌های حمل‌ونقل عمومی بی‌تفاوت گذشت اظهار کرد:

اگر همه مسئولان اذعان دارند که معضل جدی پایتخت ترافیک و آلودگی هواست، باید دست به دست هم بدهند تا این معضل در سال 88 کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ترافیک شهرداری تهران، حسن بیادی با ابراز تأسف از اینکه گاهی برخورد سیاسی با ترافیک تهران صورت می‌گیرد، افزود: متأسفانه جلسات سال گذشته رئیس‌جمهوری با رئیس شورای شهر و شهردار تهران هیچ تاثیری در رفع مشکلات ترافیک تهران نداشت و بیشتر چند جلسه سیاسی بود که نتوانست به رفع دغدغه‌های ترافیکی کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر دغدغه تمامی مدیران رفع مشکلات ترافیکی است باید تصمیم‌گیری در مورد مسائل حمل‌ونقل عمومی از موضوعات سیاسی خارج شده و وارد مسائل کارشناسی و تخصصی شود.

بیادی در مورد اینکه نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری تا چه میزان می‌تواند برخورد سیاسی با ترافیک پایتخت را افزایش داده و به ضرر شهروندان تمام شود، گفت: تاکید دارم که برخورد سیاسی با ترافیک تهران از پرداخت اعتبارات مورد نیاز گرفته تا دادن اختیارات لازم به مسئولان شهری باید پایان یابد؛چرا که مردم نمی‌توانند بیش از این شاهد برخوردهای سیاسی با یک دغدغه شهری باشند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی راه‌حل اصلی مشکل ترافیک تهران توسعه خطوط ریلی به‌خصوص مترو است، به‌ویژه آنکه بسترهای توسعه آن آماده شده و اگر بتوانیم گسترش مترو را به سرعت ادامه دهیم، به اهداف مورد نظر در افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی سریع‌تر دست پیدا می‌کنیم.

بیادی تصریح کرد: تهران بیش از این ظرفیت ساخت خیابان و بزرگراه را ندارد و تمام کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که یکی از راه‌های کاهش ترافیک، انتقال خودروها به زیر زمین است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: گرچه پروژه‌هایی مانند تونل رسالت و تونل نواب یا زیر زمینی شدن ادامه بزرگراه یادگار امام‌(ره)، پروژه امام علی(ع) و میدان هفت تیر در کاهش ترافیک و انتقال خودروها به زیر زمین کمک می‌کند اما نمی‌توان در تمام سطح شهر از این شیوه استفاده کرد، درحالی که به این منظور توسعه خطوط مترو بسیار مفید خواهد بود.

کد خبر 78149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز