گروه شهری: مجلس شورای اسلامی از دولت خواست دلایل عدم‌انجام مطلوب طرح خروج خودروهای فرسوده را به‌طور شفاف با مردم درمیان بگذارد.

کاظم حجازی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد تا سازمان‌های متولی طرح خروج خودروهای فرسوده جهت پاسخگویی به مجلس
 فرا خوانده شوند.

به اعتقاد این نماینده مجلس، کمیسیون‌های ذیربط نظیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی باید با تحقیق و تفحص و ورود به بحث طرح خروج خودروهای فرسوده، تامل دقیق‌تری نسبت به عدم‌اجرای مطلوب این طرح انجام دهند.

حجازی با تاکید بر اینکه دولت باید با برآوردی دقیق فضای تصمیم‌گیری در این‌باره را برای نمایندگان مجلس روشن کند اظهار کرد: زمانی که در قانون برنامه چهارم توسعه بر خروج خودروهای فرسوده تاکید شد، دولت متعهد شد که تا پایان برنامه چهارم این پروژه را به‌طور کامل عملیاتی کند.وی ادامه داد: متأسفانه پس از آنکه انتظارات عمومی را در بین مردم به‌وجود آوردیم، تازه متوجه شدیم با توجه به محدودیت شرکت‌های خودروساز و بانک‌ها نمی‌توانیم طبق وعده داده شده، عمل کنیم.

به گفته حجازی، این مقوله مهم در بسیاری موارد در قانونگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری نادیده گرفته می‌شود و موضوع خروج خودروهای فرسوده نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود بر سر راه عملیاتی شدن قانون خروج خودروهای فرسوده تا پایان برنامه چهارم توسعه را عدم انطباق بین تصمیمات قانونی با امکانات اجرایی دانست ضمن اینکه زمان بندی انجام کار متناسب با موانع پیش رو صورت نگرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تحلیل دقیق موانع موجود در مسیر دستگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح را مستلزم بررسی کارشناسی خواند و اضافه کرد: باید دستگاه‌های متعهد به اجرای طرح خودروهای فرسوده را دعوت کرد و از زاویه نگاه هر کدام موانعی را که به آن قائلند  به‌طور کارشناسی بررسی کرد زیرا در این صورت متوجه می‌شویم که چه مقدار این موانع واقعی و چه میزان از آن کم‌کاری است.

کد خبر 78859

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز