مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: خودروهای موجود در کشور از جمله خودروهای گاز سوز، بدون استاندارد مشخص تولید و مصرف می‌شود

نهادهای دولتی به‌دلیل اشتغال به امور خارج از وظایف از جمله تصدی‌گری و بنگاه‌داری، وظایف مهم، اساسی و ضروری مردم را به فراموشی سپرده‌اند.

حاکم بودن چنین شرایطی در بخش‌هایی از جمله تولید خودرو در کشور موجب شده تا نهادهایی دیگر از جمله شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت که نهادی تحقیقاتی و مشاوره‌ای است، خود مستقل و با توجه به برخی نیازها در بحث مصرف انرژی در کشور به تدوین استاندارد خودروهای گاز‌سوز بپردازد.

این درحالی است که با توجه به تحولات سریع و پیشرفت‌های فنی در صنعت جهان، ضرورت دارد تا بخش‌های تدوین استانداردهای ایمنی و رفاهی در صنایع کشور به‌نحوی باشد که از توان بالایی برخوردار باشد.

اگرچه معضل اصلی در این بخش‌ فقدان شرایط رقابتی و حاکم بودن انحصار در این صنعت است ولی وزارتخانه‌های مسئول در این زمینه باید سیاست‌هایی اعمال کنند تا جان و اموال مردم محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت گفت: به‌رغم توسعه صنعت سی‌ان‌جی هنوز استانداردی برای خودروهای گاز سوز تهیه نشده اما تدوین استاندارد خودروهای گازسوز را در برنامه قرار داده‌ایم.

عباس کاظمی، با بیان این مطلب ادامه داد: به‌طور متوسط سالانه 114 جایگاه سی‌ان‌جی و 25 جایگاه بنزین ساخته شده است که با توجه به نوپا بودن صنعت سی‌ان‌جی، تعداد جایگاه‌های آن رشد خوبی داشته است.

وی افزود: احداث بیش از 800 جایگاه در طول 7 سال گذشته عملکرد قابل‌قبولی است؛ چراکه در مقایسه با جایگاه‌های بنزین، احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی از سرعت بیشتری برخوردار است که تاکنون 2 هزار و 500 جایگاه ایجاد شده است. 

کاظمی گفت: کمی دیر به فکر تدوین استاندارد خودروهای گاز سوز افتادیم اما هرزمان این کار انجام شود کمک بزرگی به توسعه صنعت سی‌ان‌جی کشور می‌شود. از همین رو امیدواریم تا پایان امسال ضوابط مربوطه انجام شود و استانداردهای مربوطه در اختیار همگان قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت با تاکید براینکه قرار نیست سوخت سی‌ان‌جی جایگزین بنزین شود، تصریح کرد: با توجه به نیازهای کشور و عنایت به این موضوع که کشور منابع فراوان گازی را داراست، ضرورت دارد سوخت تازه نفسی وارد میدان شود.

کد خبر 80797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز