یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال جدید 5 هزار مدرسه در کشور احداث و هزار مدرسه نیز مقاوم ‌سازى مى‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضى رئیسى در جمع‌ خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 3500 مدرسه جدید در مهر امسال تحویل آموزش و پرورش مى‌شود، افزود: 50 درصد از این طرح‌ها که با اعتبارات تخریب و نوسازى اجرا مى‌شود در شهرک‌هاى جدید ساخته و بقیه جایگزین مدارس تخریبى خواهد شد‌.

وى ادامه داد: بیش از 2800 مدرسه در کشور در طرح مطالعاتى مقاوم سازى قرار دارند که 200 مدرسه در شهر تهران جزء این طرح‌ها هستند.

رئیسى گفت: مجموع اعتبارات دولتى سازمان نوسازى بیش از 15 هزار میلیارد ریال است که کمک‌هاى خیرین را نیز باید به این اعتبار اضافه کنیم.

وى با اشاره به اینکه مجموع تعهدات خیرین در سال گذشته 600 میلیارد تومان بوده است افزود: در حد اعتباراتى که دولت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده، در قالب اعتبارات استانى و ردیف‌هاى خاص به طرح‌هاى مشارکتى کمک کردیم و این روند در سال جدید ادامه می‌یابد.

رئیسى ادامه داد: در 10 سال گذشته حدود 18 درصد کلاس‌هاى تحویلى در کشور ساخته خیرین و مشارکتى بوده و در مجموع کمکى که خیرین در 10 سال گذشته تعهد کردند یک هزار و 800 میلیارد تومان بود که اوج این تعهدات در سال گذشته بوده است.

وى در پاسخ به این سئوال که سازمان نوسازى چه نقشى در تسریع طرح‌هاى مشارکتى دارد گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایى قانون برنامه چهارم دولت موظف است معادل کمک خیرین، به طرح‌هاى مردمى و مشارکتى کمک کند و ما در قالب اعتبارات از ردیف‌هاى مختلف این کمک‌ها را انجام دادیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مردم از دولت در این زمینه پیشى گرفتند، اما یکى از اولویت‌هاى ویژه ما در سال 88 تأمین اعتبار طرح‌هاى مردمى است که در سال‌هاى قبل شروع شده و هنوز به بهره‌‌بردارى نرسیده است.

رئیسى اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود یک سوم مدارس کشور که بیشتردر شهرها هستند به صورت دو نوبته اداره می‌شود و براى تبدیل به مدارس یک نوبته اعتبارى حدود 30 هزار میلیارد تومان نیاز است.

کد خبر 78833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز