مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان فضایی کشور اعلام کرد: ماهواره امید، بیش از 130 فرمان را که از طرف زمین مخابره شده بود، با موفقیت انجام داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رضا تقی پور ضمن بیان این مطلب ، افزود: سال گذشته نخستین ماهواره بومی ساخت ایران به کمک ماهواره بر بومی، به فضا پرتاب شد.

وی افزود: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید از نظر علمی و فناوری موفقیت بسیار بزرگی برای ایران محسوب می شود چرا که کشورهای بسیار محدودی هستند که علاوه بر طراحی و ساخت، امکان پرتاب ماهواره به فضا را دارند.

رئیس سازمان فضایی کشور تصریح کرد : ماهواره امید تمامی مأموریت های خود را که شامل بیش از 130 فرمان مختلف مخابره شده از سوی زمین را با موفقیت انجام داده و پاسخ های مورد نظر از این ماهواره دریافت شده است.

تقی پور با بیان این مطلب که این ماهواره با ایستگاه های زمینی در نقاط مختلف دنیا ارتباط برقرار کرده است، گفت : هم اکنون زیرساخت های لازم برای هدایت و اداره ماهواره ها به صورت عملیاتی در کشور فراهم شده است.

وی در خصوص دیگر برنامه های فضایی کشور نیز خاطرنشان کرد:در ادامه فعالیت های فضایی، ماهواره های سنجش از راه دور و ماهواره های ارتباطی برای طراحی و ساخت در دستور کار قرار دارند.

رئیس سازمان فضایی با بیان این مطلب که برخی از این ماهواره ها در مراحل تعریف و طراحی هستند ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی های موجود بیان نهادهای ذی ربط ، طی سال جاری و سال 89 شاهد در مدار قرار گرفتن برخی از این ماهواره ها باشیم.

کد خبر 78520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز