مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان فضایی کشور گفت که ایران برای کشورهای اسلامی ماهواره "بشارت" را خواهد ساخت.

رئیس سازمان فضایی کشور در گفت‌و‌گو با مهر از پایان مطالعات نیازسنجی طراحی و ساخت ماهواره "بشارت" خبر داد و گفت: در صورت تایید مشخصات این ماهواره از سوی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.

مهندس رضا تقی پور با اعلام این مطلب گفت: پروژه طراحی و ساخت ماهواره اسلامی "بشارت" در دست اجرا است که در این زمینه مطالعات امکان سنجی و نیاز سنجی به پایان رسیده است.

وی افزود: هم اکنون در حال هماهنگی با کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستیم تا مذاکراتی در خصوص مشخصات و کاربردهای ماهواره بشارت صورت گیرد. در صورت تایید، گامهای اجرایی برای طراحی و ساخت این ماهواره تحت عنوان ماهواره "بشارت" برداشته خواهد شد.

تقی پور به جرئیات این ماهواره اشاره کرد و به مهر گفت: ماموریت ماهواره بشارت، سنجش از راه دور است که برای انجام ماموریتهایی چون مدیریت منابع طبیعی، مدیریت بلایای طبیعی، هواشناسی و نقشه برداری و ... بهره برداری می شود.

رئیس سازمان فضایی کشور به ضرورت اجرای این پروژه در قالب کنفرانس اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گران بودن فناوریهای فضایی اکثر کشورهای جهان با مشارکت سایر کشورها نسبت به طراحی و ساخت ماهواره ها اقدام می‌کنند. در ساخت و طراحی ماهواره بشارت نیز با توجه به اینکه اطلاعات ماهواره از فضا م‌ تواند در اختیار کشورهای مختلف قرار گیرد از مشارکت کشورهای اسلامی استفاده خواهیم کرد تا در پایان پروژه اطلاعات و داده‌های آن در اختیار کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی قرار گیرند.

کد خبر 75495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز