مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناظر پروژه ماهواره امید گفته است که "مأموریت موفق" این ماهواره 13 روز دیگر پایان می‌‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، فتح‌الله امی گفته است که مأموریت‌های ماهواره امید که شامل تعیین مشخصات مداری ماهواره پس از جدایی از ماهواره‌بر، تله متری مشخصات زیرسامانه‌های ماهواره (ارسال اطلاعات داخلی ماهواره به ایستگاه زمینی) برای بررسی وضعیت ماهواره و ارسال فرمان از ایستگاه زمینی به ماهواره بوده به خوبی انجام شده و مأموریت این ماهواره 13 روز دیگر پایان می‌پذیرد. او زمان کل مأموریت ماهواره امید را 50 روز اعلام کرد.[آشنایی با ماهواره]

آقای امی که مشاور سازمان فضایی ایران نیز هست یادآور شد که ماهواره امید، نخستین ماهواره ملی ایران، از نوع ماهواره‌‌های سبک است. این ماهواره هر 24 ساعت 15 بار به دور زمین می‌‌چرخد و در هر دور توسط ایستگاه‌های زمینی دورسنجی و بردسنجی کنترل و هدایت می‌‌شود.

وی همچنین گفت که این ماهواره با دو باند فرکانسی و 8 آنتن، اطلاعاتی را به زمین ارسال و از زمین دریافت می‌کند. تمام قطعات و اجزای این ماهواره و ماهواره‌‌بر توسط متخصصان صنایع هوا فضای ایران طراحی و تولید شده است.

ظاهرا هدف از پرتاب این ماهواره، آزمایش توانایی فنی یاران برای ساخت و پرتاب ماهواره‌های بعدی برای ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف ارتباطات و مخابرات بوده است. به گفته آقای امی، قرار است سال آینده نسل جدید ماهواره‌های ایران با وزن بیشتر و تکنولوژی جدیدتری به فضا پرتاب شوند.

با پرتاب ماهواره امید، ایران به جمع معدود کشورهایی می‌پیوندد که از توانایی فنی لازم برای طراحی و ساخت مستقل ماهواره و پرتاب آن به فضا برخوردارند و منابع مالی لازم را برای اجرای چنین طرح هایی اختصاص داده‌اند

کد خبر 77214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز