مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در حوزه فضا تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: بر اساس این برنامه، تولید و ارائه تصاویر ماهواره‌ای اخذ شده از ماهواره‌های سنجش از دور به منظور بهره‌گیری در حوزه‌های تخصصی،ادامه خواهد یافت.
 
وی با اشاره به دستاوردهای 30 ساله کشور در حوزه فضایی تصریح کرد: طراحی و ساخت ماهواره‌های دانشجویی، تحقیقاتی و همچنین ماهواره با مأموریت‌های ارتباطی و سنجش از راه دور، از جمله دستاوردهای بدست آمده به واسطه تلاش جوانان کشور است.

رضا تقی پور ادامه داد: از دیگر دستاوردهای بدست آمده طی این مدت می‌توان به راه‌اندازی پایانه‌های ماهواره‌ای در راستای اجرای برنامه‌های سازمان فضایی، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با کشورهای عضو کنفرانس اسلامی جهت طراحی و تولید ماهواره‌های تحقیقاتی، عملیاتی، تصویب اساسنامه سازمان در دولت و تهیه و تنظیم سند ملی توسعه زیر بخش فضا تلاش‌های عملیاتی شده دیگری است که در طول این مدت انجام شده است.

رئیس سازمان فضایی با بیان این مطلب که تا‌کنون قراردادهای همکاری زیادی میان این سازمان با نهادهای دانشگاهی و پژوهشی کشور منعقد شده، گفت: پژوهشکده تحقیقات فضایی نیز در همین راستا و به منظور برطرف کردن نیازهای علمی در بخش فضا، تأسیس شده است.

وی تأکید کرد: برنامه جامع 10 ساله کشور در حوزه فضایی نیز تهیه و تدوین شده که ارسال ماهواره‌هایی مانند امید یکی از بندهای پیش‌بینی شده در آن محسوب می‌شود.[ارسال اطلاعات‌ جدید از ماهواره امید]

رضا تقی پور اظهار داشت: حضور در فضا در برنامه جامع 10 ساله فضایی کشور دیده شده که مطالعات لازم برای اعزام فضا‌نوردان ایرانی به فضا آغاز شده است.[ارزیابی نیو‌ساینتیست از پرتاب ماهواره امید]

وی افزود: امیدواریم طی سه سال آینده، بهره برداری از ماهواره‌های ارتباطی متعلق به ایران، جهت برقراری ارتباطات مورد نیاز و ایجاد پوشش لازم تلویزیونی در مناطق مورد نیاز، محقق شود.

کد خبر 75134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز