مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
۰ نفر

یکی از سریع‌ترین و شاید بتوان گفت خوشمزه‌ترین غذاهای سریع املت است. حالا که دیر به خانه رسیده‌اید و زمان زیادی تا شام باقی نمانده یا اینکه نمی‌دانید برای فردا چه غذای مقوی و پرانرژی‌ای درست کنید، دو قوطی کنسرو تن‌ماهی و ذرت بخرید و دست به کار شوید.

املت

همشهری آنلاین: ظرف مدت یک ربع یک غذای کامل تحویل شما خواهد شد.

مواد لازم 

یک عدد کنسرو تن ماهی
یک قوطی کنسرو دانه ذرت
۲ عدد تخم‌مرغ
یک عدد لیموترش تازه
نمک و فلفل به مقدار لازم
آویشن مقداری
۲ عدد فلفل دلمه‌ای رنگی

۱. کنسروها را هر کدام به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. بعد از این مدت در آنها را باز کنید. فلفل‌های دلمه‌ای را شسته و به صورت نگینی خرد کنید.  

۲. تن ماهی را در یک تابه ریخته و روی شعله ملایم گاز تفت دهید. با توجه به اینکه تن‌ماهی خودش روغن دارد، نیازی به اضافه کردن روغن برای تفت دادن نیست. وقتی ماهی‌ها طلایی شدند، ذرت را آبکش کرده و بدون آب به ماهی اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید.

۳. فلفل‌ها را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا کم‌آب و نرم شوند. سپس تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای شکسته، با نمک و فلفل و آویشن مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

۴. مخلوط تخم‌مرغ زده شده را روی مخلوط سبزیجات و ماهی داخل تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید. حالا در تابه را بگذارید و حرارت دهید. البته اگر دوست دارید آن را در حین پختن چند بار هم بزنید. در آخر املت را در ظرف ریخته و با فلفل دلمه‌ای و برش‌های لیموی تازه تزئین کنید.

یه‌جور دیگه

می‌توانید گشنیز پلو را   جدا   درست کرده و ماهی را هم بعد از مزه‌دار کردن به صورت مجزا سرخ کرده و همراه با تمبرهندی سرو کنید. به این صورت ظاهر غذا رسمی‌تر و برای مهمانی‌ها مناسب‌تر است.

در صورت تمایل می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را جدا نیمرو کرده و روی مواد املت (ماهی و سبزیجات) بگذارید. با این روش غذا ظاهر رسمی‌تری خواهد داشت.

از کجا بخریم؟

تخم گشنیز را از عطاری‌ها تهیه کرده و سپس آن را پودر کنید.

کد خبر 782795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha