چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها نفر با برپایی تظاهرات ضدآمریکایی و ضدناتو در بندر سواستوپل در جنوب اوکراین به ورود یک رزمناو آمریکایی یه آب‌های ساحلی این منطقه از دریای سیاه اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا از مسکو، منابع خبری روسیه اعلام کردند در این تظاهرات که چهارشنبه 5 فروردین در نزدیکی ناو آمریکایی در ساحل سواستوپل برپا شد، بیش از 500 نفر شرکت داشتند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهای با مضامینی همچون ناتو به خانه ات برگرد و آمریکا در اوکراین جایی نداری در دست داشته و بادکنک‌هایی با نوشته‌های مخالف ناتو هستیم به سوی ناو آمریکایی پرت کردند.

یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: حضور نظامیان آمریکایی را در شهر خود تحمل   نمی‌کنیم و ورود ناو آمریکایی به ساحل سواستوپل در دهمین سالروز بمباران بلگراد پایتخت صربستان را اقدامی سودجویانه می‌دانیم.

وی گفت: مخالف حضور آمریکا در اوکراین و همکاری‌های دولت اوکراین با این کشور در زمینه نظامی هستیم.

این تظاهرات در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و نیروهای امنیتی از هوا و دریا تظاهرکنندگان را زیر نظر داشتند.

شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین که بندر سواستوپل در آن واقع شده، در سال‌های اخیر شاهد تظاهرات گسترده ضدآمریکایی و ضدناتو بوده است که به حضور ناوهای آمریکایی و ناتو در آب‌های ساحلی این منطقه اعتراض کرده‌اند اما در همین حال ویکتور یوشچنکو رئیس جمهوری اوکراین، عضویت در ناتو و توسعه همکاری‌های نظامی با کشورهای عضو این پیمان بویژه آمریکا را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است.

کد خبر 77697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز