مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

روش سنتی پخت اسپاگتی، معمولا پاستای رشته‌ای با سس گوشت چرخ‌کرده، رب و افزودنی‌های طعم‌دهنده است ولی همان اسپاگتی را هم می‌شود با سس کوفته قلقلی و سبزیجات مختلف پخت.

پاستای ایتالیایی

همشهری آنلاین: اسپاگتی یکی از انواع غذاهای بسیار پر طرفدار و خوشمزه بین‌المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم

۵۰۰ گرم اسپاگتی
۲۵۰ گرم پنیر موزارلا
۶۰ گرم زیتون سیاه بدون هسته
۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۵۰ گرم جعفری (ریز خرد شود)
۵۰ گرم کره
۲ حبه سیر
یک عدد تخم‌مرغ به علاوه
یک عدد زرده تخم‌مرغ
یک پیمانه خرده نان
به مقدار لازم نمک، فلفل،  
زردچوبه و آویشن
روغن به مقدار لازم
 برای سرخ کردن
یک شاخه جعفری و چند زیتون 

همه فوت و فن تهیه سرگنجشکی ایتالیایی؛ غذایی ساده و لذیذ

مواد لازم برای سس گوجه‌فرنگی

یک عدد پیاز متوسط
یک حبه سیر
یک شاخه کرفس
۷۰۰ گرم گوجه‌فرنگی
۳ پیمانه آب مرغ
نمک و فلفل به مقدار لازم
یک عدد فلفل چیلی تازه

برای تزئین

۱. سیرها را ریز خرد کرده و همراه با تخم‌مرغ کامل و زرده تخم‌مرغ، جعفری خرد شده و گوشت چرخ کرده در کاسه‌ای بریزید و بعد از طعم‌دار کردن با نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن با دست خوب مواد را ورز دهید. مخلوط گوشت را با دست به شکل گلوله‌های کوچک درآورده و در خرده نان بغلتانید. زیتون‌ها را هم با چاقو از وسط نصف کرده و کناری بگذارید.

۲. کوفته‌ها را در تابه‌ای که روغن وکره را در آن داغ کرده‌اید بریزید و سرخ کنید. کوفته‌های سرخ شده را در سینی یا بشقابی که روی آن حوله کاغذی پهن کرده‌اید بریزید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

۳. یک قابلمه مناسب آماده کنید و داخل آن را آب و کمی نمک و روغن بریزید. وقتی آب جوش آمد، پاستاهای رشته‌ای را مدت هشت دقیقه در آب جوش بپزید و سپس آبکش کنید.

۴. در این فاصله سس گوجه را آماده کنید. برای درست کردن این سس ابتدا گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و در آب جوش بریزید تا پوست از گوشتشان جدا شود. پوست گوجه‌ها را بکنید و گوشتشان را خرد کنید. قابلمه‌ای روی گاز قرار دهید و تمامی مواد شامل پیاز، سیر، کرفس و فلفل چیلی و همچنین گوجه‌های پخته را به همراه آب مرغ در آن بریزید و بگذارید خوب بپزد.

نکته: اگر آب مرغ آماده ندارید، می‌توانید از عصاره مرغ استفاده کرده و آن را در آب جوش حل کنید و به مواد بیفزایید. فقط در این صورت مراقب باشید نمک غذا زیاد نشود؛ چون عصاره‌ها معمولا شور هستند.

مخلوط سس را بعد از پخت کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد، سپس در مخلوط‌کن ریخته یا با گوشتکوب برقی، به پوره تبدیل کنید. حالا سس آماده است.

۵  پنیر موزارلا را به صورت نواری خرد کنید. اسپاگتی آبکش‌شده را در پیرکس یا ظرف سرامیکی مناسب بریزید و با سس گوجه، کوفته‌ها و زیتون‌ها مخلوط کنید. پنیرهای نواری را روی اسپاگتی بریزید. ظرف را در فری که پیش از این با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم شده است، به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. در پایان برای تزئین از مقداری برگ جعفری، چند عدد زیتون و چند تکه پنیر موزارلا هم می‌توانید استفاده کنید.

یه‌جور دیگه

به جای خرده نان از پودر خمیر خشک‌شده داخل نان باگت هم می‌توانید استفاده کنید.

کد خبر 776590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha