مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

دیروز حسابی پرخوری کرده‌اید و همه قوانین رژیمی را زیر پا گذاشته‌اید. مهمانی بوده‌اید و از هر چیزی که روی میز گذاشته بودند، خورده‌اید و حالا علاوه بر نفخ شدید و شکم بزرگی که اذیتتان می‌کند، عذاب وجدان عظیمی هم دارید که چرا رژیم‌ کاهش وزن‌تان را شکسته‌اید.

رژیم

همشهری آنلاین: واقعاً اوضاع به همین بدی‌ای است که فکر می‌کنید؟ هیچ راه برگشتی وجود ندارد؟ هیچ  راهی وجود ندارد که دوباره به رژیمتان برگردید و باز هم وزن کم کنید؟ البته که وجود دارد؛ این شما و این رژیم یک‌روزه پاک‌سازی برای بعد از پرخوری‌های اساسی!

کلید متابولیسم را بزنید

یک صبحانه پروتئینی برای راه انداختن سوخت‌وساز

سفیده تخم‌مرغ

 پروتئین به شما کمک می‌کند که سریع‌تر احساس سیری کرده و دیرتر هم گرسنه شوید. این یعنی می‌توانید تا حد زیادی در دریافت کالری در فاصله صبحانه تا ناهار صرفه‌جویی کنید. پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ یکی از بهترین انواع این ماده مغذی است که فقط ۱۷ کالری دارد و در عوض در هر یک دانه‌اش ۴ گرم پروتئین ذخیره شده است. سفید تخم‌مرغ را به‌صورت سفت یا هم‌زده همراه املت بخورید و یادتان باشد که باید از زرده‌های پرچرب فاکتور بگیرید.

قهوه سیاه

آبی که همراه قهوه می‌خورید باعث می‌شود بخش زیادی از سدیم اضافه موجود در بدنتان که این ‌همه نفخ و ورم را به وجود آورده، به‌سرعت دفع شود. این اثر وقتی با اثر دیورتیک یا ادرارآور پروتئینی که در وعده صبحانه خوردید همراه می‌شود، شما را در یک چشم به هم زدن از شر نفخ خلاص می‌کند. البته قهوه منبع عالی کافئین هم هست که سوخت‌وساز پایه بدن را تقویت می‌کند.

ناهار چی؟

سبزیجات را کنار هم بچینید و یک سالادرژیمی مخصوص تحویل بگیرید

سالادتان را با اضافه کردن یک قاشق مرباخوری روغن‌زیتون(سرشار از اسیدچرب غیراشباع) یا دو قاشق سرکه و هر ادویه‌ای که دوست دارید، مزه‌دار کنید.

یکی از این حبوبات پرپروتئین را برای روی سالادتان انتخاب کنید؛ ۲/۱ تا یک فنجان نخود یا لوبیا یا لوبیای سویا که اثرات مفیدشان روی کاهش وزن به دلیل نداشتن چربی چند برابر است.

حالا چند حلقه خیار اضافه کنید که کم‌کالری و پر آب بوده و ۷۰ برابر میزان سدیمش، پتاسیم دارد! حالا نوبت چند برش گریپ‌فروت است که اصلاً سدیم ندارد.

با اسفناج شروع کنید که مملو از فیبر و پتاسیم هستند. پتاسیم اثر سدیم را که در بدن باعث احتباس آب و مایعات شده، خنثی می‌کند و دشمن شماره یک فشارخون است.

اسنک فوری لاغری

این سبزی ریشه‌ای آب زیادی دارد، بنابراین وقتی آن را گاز می‌زنید و صدای خرت خرتش را از زیر دندانتان می‌شنوید، خیالتان راحت باشد که کالری چندانی به بدنتان نمی‌رسد. البته از تأثیر فیبری که در هویج هست هم نمی‌شود گذشت. هویج منبع خوب پتاسیم نیز هست که اثرات بد سدیم در بدن را خنثی می‌کند و در کنار همه این‌ها جزو بهترین منابع بتاکاروتن یا پیش‌ساز ویتامین آ هم محسوب می‌شود.

شام چی؟

به یک شام پروتئینی بدون نشاسته بچسبید

شکمتان را با خوردن سبزیجات تردی مثل هویج، خیار، فلفل‌ دلمه‌ای و کرفس پر کنید و بعد از آن سراغ صد گرم گوشت سفید کم‌چرب مثل فیله مرغ یا ماهی بروید و بعد از آن، دو فنجان سبزیجات بخارپز شده مثل مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کدو بخورید.

سوپرایز بعد از شام

این‌که دورِ یکسری از خوراکی‌ها را به‌طور کامل در رژیمتان خط بکشید، نه‌تنها کمکی به لاغر شدن نمی‌کند، بلکه اثر عکس دارد و شما را از رژیمتان دور می‌کند. پس یک اسنک ۱۵۰ کالری تدارک ببینید، مثلاً ۳۰ گرم شکلات تلخ بخورید (به اندازه یک قوطی کبریت) یا با چهار لیوان ذرت بوداده بدون روغن و کره از خودتان پذیرایی کنید.

چرا آب باعث کاهش وزن می‌شود؟

H۲O در کنار فیبر اثر معجزه‌آسایی روی دستگاه گوارش دارد و اجابت مزاجتان را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن آب احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازد و کاملاً در جهت اهداف شما برای کاهش وزن است.

کد خبر 776162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha