شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرکتاب مرکزی بعد از برگزاری درس‌گفتارهایی درباره مولوی و فردوسی، سال آینده سلسله ‌درس‌گفتارهایی را با حضور سعدی‌شناسان نامی ‌‌درباره این شاعر سامان خواهد داد.

علی اصغر محمد خانی معاون فرهنگی شهر کتاب ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت:بیش از دو سال است که در روزهای چهارشنبه، درس‌گفتارهایی درباره شاعران بزرگ فارسی در شهرکتاب برگزار می‌شود و با پایان درس‌گفتارهایی درباره فردوسی، از فروردین ماه درس‌گفتارهایی درباره سعدی آغاز می‌شود.

وی افزود: این درس‌گفتارها از روز چهارشنبه ۲۶ فروردین و در آستانه روز بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود و تا برگزاری ۵۰ جلسه ادامه می‌یابد.

وی‌ افزود: سعدی یکی از قله‌های بلند شعر فارسی و زبان سعدی مکمل زبان فردوسی است. آثار سعدی در کنار شاهنامه همواره در دل‌های مردم ایران نفوذ داشته است.
محمدخانی اشاره کرد که در این ۵۰ جلسه درس‌گفتار، درباره زندگی و روزگار سعدی، آثار سعدی، تصوف و زبان سعدی، پندها و اخلاق در آثار سعدی و طنز سعدی بحث می‌شود و سعدی‌شناسان و استادان برجسته به تفصیل گلستان، بوستان و غزلیات را شرح و تحلیل می‌کنند.[وقتی سعدی قانون می‌نویسد؛ حکمت سعدی در گفت‌وگو با دکتر محمود عبادیان]

معاون فرهنگی شهرکتاب افزود که تاکنون ۱۱۰ جلسه درس‌گفتار درباره مولوی و فردوسی در شهرکتاب برگزار شده است و این حرکت در پیوند نسل جوان و مخاطبان با آثار کلاسیک فارسی موثر بوده است.

محمدخانی در پایان به فعالیت‌های فرهنگی شهرکتاب در سال 1387 اشاره کرد و گفت: در سال 87 در روزهای سه‌شنبه بیش از 40 نشست ادبی، فلسفی و نقدکتاب برگزار شده و 15 کارگاه و دوره آموزشی درباره رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی، ویرایش، فلسفه فیلم، ترجمه، نویسندگی خلاق، حکمت هنر شرق و درباره نویسندگانی چون بکت، بارت، دریدا، جویس تشکیل شده است.

کد خبر 76707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز