همشهری‌آنلاین: دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و دکتر غلامعلی حداد عادل در نشست "تصویری جامع از سعدی" در شهر کتاب سخن می‌گویند

به گزارش همشهری‌آنلاین از روابط عمومی شهر کتاب در این نشست که در ساعت 17 روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت در محل تازه  نشست‌های شهر کتاب برگزار می‌شود، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی درباره ویژگیهای سعدی سخن می‌گویند و از وی به مناسبت روز سعدی یاد خواهند کرد.

شهر کتاب مرکزی پس از برگزاری صد و ده جلسه درس‌گفتار درباره‌ مولانا و فردوسی، از چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه و هم‌زمان با روز بزرگداشت سعدی، درس‌گفتارهایی درباره سعدی را در بیش از پنجاه جلسه پیوسته و در روزهای چهارشنبه برگزار می‌کند.
روابط عمومی شهر کتاب در این باره نوشته است: سعدی مهندس و معمار بزرگ نثر فارسی، استاد و سرمشق تقلیدناپذیر غزل عاشقانه در شعر دری و از آخرین مظاهر کمال در سراسر ادبیات ایران است. تا مدت‌ها بعد از او شعر فارسی فقط حافظ را در تراز او به وجود آورد و نثر فارسی دیگر تقریبا هیچ چیزی که با کلام او مقایسه‌شدنی باشد به وجود نیاورد.

 سلسله‌نشست‌های شهر کتاب  از سال جدید در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.[تغییر مکان شهر کتاب]

کد خبر 79200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز