مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: نایب‌رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس ازممانعت مجلس شورای اسلامی بابت توزیع سلیقه‌ای اعتبارات حمل ونقل عمومی خبر داد.

این اظهار از سوی محسن نریمان درحالی اعلام شد که به گفته وی بودجه سال آینده به‌نحوی از سوی دولت ارائه شده که در بسیاری از موارد احتمال خرج شدن سلیقه‌ای اعتبارات وجود دارد. به همین دلیل مجلس اقدام به افزایش ردیف‌های بودجه کرد که سبب شفاف‌سازی‌ در اقدامات دولت و جلوگیری از خرج شدن سلیقه‌ای بودجه خواهد شد.

بنابراین گزارش، یک ماه پیش دیوان محاسبات گزارشی از تخلفات مالی در اجرای تبصره 13 بودجه سال 85 به نمایندگان مجلس ارائه داد که براساس آن بخش قابل توجهی از بودجه حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها طبق مصوبه مجلس هزینه نشده و ابهاماتی در مورد سرنوشت اعتبارات وجوددارد.

نریمان با تاکید بر اینکه در بررسی بودجه حمل‌ونقل عمومی سال آینده به گزارش‌های دیوان محاسبات توجه کافی خواهد شد، گفت: افزایش ردیف‌ها از طریق شفاف‌سازی‌ در اقدامات دولت، نظارت مجلس را راحت‌تر کرده و دیوان محاسبات هم بهتر می‌تواند به آن رسیدگی کند.

وی در مورد ضمانت اجرایی عمل کردن دولت به ردیف‌های مصوب مجلس گفت: به‌رغم اینکه مجلس هفتم هم این مصوبات را داشت که دولت به آنها عمل نکرد، اما این بار تلاش می‌کنیم الزامات قانونی روشن باشد تا دولت آن را اجرا کند.

کاهش بودجه متروی تهران و 6 کلانشهرکشور

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سرانجام با درخواست دولت برای کاهش بودجه متروی تهران و 6 کلانشهر کشور موافقت کرد.

پیشنهاد دولت در حالی به تصویب مجلس رسید که مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمایندگان مجلس خواسته بود تا با عدم‌موافقت با درخواست دولت برای کاهش بودجه حمل‌ونقل عمومی تهران، حتی معادل 300 میلیارد تومان نیزبه اعتبارمترو اضافه کنند. 

براساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بودجه سال آینده تکمیل وتوسعه قطارهای شهری کلانشهرها نسبت به سال‌جاری با کاهش 100 میلیارد تومانی مواجه است.

محمدمهدی مفتح درعین حال گفت: کمیسیون تلفیق به‌نحوی این بودجه را به تصویب رساند که سهم هر یک از 7 کلانشهر در بودجه متروی سال آینده مشخص باشد و به این ترتیب اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت جهت هر پروژه تقسیم شد.

بر این اساس کمیسیون تلفیق مجلس مقرر کرد 150 میلیارد تومان برای متروی مشهد،
120 میلیارد تومان برای متروی اصفهان، 120میلیارد تومان برای متروی تبریز و 120 میلیارد تومان برای متروی شیراز، برای متروی کرج 100میلیارد تومان، برای متروی اهواز 80 میلیارد تومان و بالاخره برای تکمیل و توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران نیز مبلغ 320 میلیارد تومان اختصاص یافته، ضمن اینکه به‌منظور انجام مطالعات مقدماتی و نیز فرایندهای اولیه احداث مترو در حومه 4 شهر دیگر نیز مبلغ 37 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

کد خبر 76447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز