یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز روز شنبه (10اسفند) طی اظهاراتی باراک اوباما رئیس جمهوری جدید آمریکا را با جرج بوش مقایسه کرد.

به نوشته ال موندو، کاخ سفید اخیرا با انتشار گزارش سالانه از وضعیت حقوق بشر در جهان  حمایت ونزوئلا از مبارزه با قاچاق مواد مخدر را در این گزارش زیر سوال برده بود. در پی انتشار این گزارش ضد ونزوئلایی هوگو چاوز با حضور در یک محله کارگری کاراکاس پایتخت ونزوئلا ضمن واکنش نسبت به این گزارش طی سخنانی در جمع مردم گفت: بعدا نگوئید که این چاوز بود که شروع به سنگ پرانی کرد. من اینجا هستم که از تمامیت ارضی و آبروی کشور خود دفاع کنم.

چاوز سپس نسبت به این مساله که اکنون چه کسی اداره امور در آمریکا را عهده دار است ابراز تردید کرد و گفت که بر این باور است که همچنان دوران حاکمیت جرج بوش ادامه دارد.

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به این که طی 8 سال دوران ریاست جمهوری بوش روابط واشنگتن و کاراکاس به شدت تیره شده بود، بر این نکته تاکید کرد که باراک اوباما نیز می‌خواهد مجددا با ونزوئلا وارد مناقشه شود. او سپس سوالی به این مضمون طرح کرد که آیا دولت جدیدی در آمریکا بر سر کار آمده و یا همچنان بوش بر این کشور حکم می‌راند؟

چاوز افزود: اهمیتی ندارد چه کسی بر آمریکا حکم می‌راند، آقای اوباما این انقلاب(اشاره به انقلاب بولیواری ونزوئلا) همچنان به مسیر خویش با حفظ تمامیت ارضی و استقلال خود ادامه خواهد داد.

چاوز با اشاره به ادعاهای مطرح شده در گزارش سالیانه حقوق بشر که از سوی کاخ سفید انتشار یافته است، ادعاهای مطرح شده در این گزارش درباره وضعیت حقوق بشر و نحوه حمایت ونزوئلا از قاچاق مخدر را رد کرد و گفت: در آمریکا بیش از سایر کشور‌های جهان مواد مخدر مصرف می‌شود.چگونه نمی‌توانند از ورود مواد مخدر به این کشور جلوگیری کنند؟آقای اوباما شما به وظایف خود عمل کنید و من نیز به مسائل ونزوئلا می پردازم.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه بر این نکته تاکید کرد که کشورش به هرگونه حمله نظامی آمریکا پاسخ خواهد داد.

چاوز به اوباما توصیه کرد که با ونزوئلا وارد مناقشه نشود و اشتباهی مرتکب نشود و مسیر ابلهانه دولت بوش را ادامه ندهد.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: با مطرح کردن ادعایی مبنی بر اینکه ونزوئلا از قاچاق مواد مخدر حمایت می‌کند، نخواهند توانست ما را وادار به عقب نشینی کنند.ما از هر زمان دیگری بیشتر به روند قاچاق مواد مخدر ضربه وارد کرده‌ایم. عجیب است که اوباما از نقض حقوق بشر در کشور خود، جایی که شکنجه و اعدام رواج دارد، بی خبر است. او متوجه وقایع زندان گوانتانامو، بمباران‌های عراق و کشتار کودکان عراقی توسط سربازان آمریکایی نیست و در گزارش سالانه خود به اسرائیل و تهاجم این رژیم علیه نوار غزه اشاره نکرده است.

کد خبر 76208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز