می‌خواهند با هم و به زبان ساده در گوشه‌ای از این شهر درندشت فریاد بزنند که کودکان و نوجوانان شهر و محله‌مان صاحب ایده و تفکر خلاقانه‌اند؛ منظورمان بچه‌های دهه‌ هشتادی‌اند که اگر مجال و فرصتی برای حضور در جامعه بیابند همه را شگفت‌زده خواهند کرد.

قاسمی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: ماجرای گردهم آمدن بچه‌های دهه هشتادی برای خلق ایده و تاثیرگذاری در امور شهر و محله، به آغاز اولین رویداد ایده‌پردازی مشارکتی در پروژه# شهر_دوستدار_ کودک شهر تهران با تاکید و راهبری «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران، مربوط می‌شود که طبق سیاست ارزش‌آفرینی‌ اجتماعی کودکان و نوجوانان شهر در مناطق مختلف به اجرا در آمده و منطقه۱۸ نیز در این فهرست جزو اولین‌هاست.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۸ به منظور جلب و جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان، به ویژه بچه‌های دهه هشتادی، یعنی متولدان اول فروردین سال۸۰ تا اسفند سال ۸۹ با میانگین سنی۱۳ تا ۲۳ سال، برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده که به مرور زمان در طول سال۱۴۰۲ به اجرا در می‌آید. اما جزئیات اتفاقی که در منطقه۱۸ افتاده، چیست؟ پاسخش این است که کودکان و نوجوانان محله خلیج فارس جنوبی این بار در کوچه مدرسه گردهم آمدند و ایده‌های خودشان را برای طراحی محیط بازی و پرکردن اوقات فراغت بچه‌های هم سن و سال خود اجرا کردند؛ از راه‌اندازی ایستگاه تفکر و بیان دیدگاه و نظر، بازی‌های فکری و هوشی مثل مار و پله تا نقاشی و رنگ‌آمیزی خلاقانه در و دیوارهای از رنگ و رو افتاده کوچه‌های مدرسه.

باید گفت که این اولین رویداد ایده‌پردازی مشارکتی در پروژه #شهر_دوستدار_کودک شهر تهران برای طراحی پاتوق بازی کودکان بود که توسط اداره آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ با حضور مدیران و مسئولان اداره کل‌آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، آرمان‌شهر کودکان و انجمن‌ علمی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران تحقق یافت و مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

بچه‌های دهه هشتادی منطقه۱۸ در اجرای طرح محیط بازی برای کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزارهای ساده مثل رنگ و قلم‌مو، ایده‌های خود را در قالب‌های مختلف از جمله نقاشی‌، طراحی و شکل‌های هندسی نشان دادند و در کنار آن در ایجاد دیدگاه بصری زیبا در شهر و محله تاثیر گذار شدند.

 با توجه به استقبال خوب شهروندان این طرح به نوبت در سایر محله‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 756505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha