همشهری آنلاین: نخستین دور مذاکرات وزیران دفاع ایران و روسیه 29 بهمن در ساختمان وزارت دفاع روسیه برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به مسکو گفت: گسترش روابط با روسیه از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران و مورد توجه مقامات عالی ایران است.

وی افزود: نگرش ما به توسعه و تعمیق مناسبات در چارچوب ایده راهبردی است.

سردار نجار با بیان اینکه وسعت سرزمینی، موقعیت ژئوپولتیک، وجود قومیت‌های مختلف، قابلیت های علمی - فنی و تکنولوژیکی، برخورداری از منابع سرشار انرژی و تلاش رهبران دو کشور برای صیانت از استقلال و حاکمیت ملی از اشتراکات دو کشور به شمار می‌رود تاکید کرد: رشد روز افزون همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها ناشی از نگاه راهبردی رهبران دو کشور به فرصت‌های پیش رو است.

Brigadier General Mostafa Mohammad-Najjar, Iran's Defense Minister

وزیر دفاع ایران گفت نگاه مشترک دو کشور به نقطه آغازین تهدیداتی که نظام بین‌الملل را دچار بحران می‌کند زمینه اتخاذ رویکرد مشترک برای استقرار امنیت در منطقه و گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای را فراهم کرده است.

وی قاچاق مواد مخدر، تروریسم، اقدامات افراط گرایانه، توسعه ناتو به سمت شرق را از مصادیق بارزی دانست که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به این مطلب که تحولات کنونی در جهان و چشم انداز قرن بیست و یکم مناسبات جدیدی را می‌طلبد آمادگی تهران را برای ارتقاء هرچه بیشتر سطح روابط در همه زمینه ها اعلام کرد.

در این دور از مذاکرات آناتولی سردیوکف وزیر دفاع روسیه نیز با استقبال از سفر وزیردفاع ایران به روسیه گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه را خواستار شد.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای بر نقش فعال ایران و روسیه در حل مسائل منطقه‌ای و گسترش صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

در این دور از مذاکرات دو طرف بر ادامه گفتگو و رایزنی پیرامون مسائل دفاعی و فنی و فعال شدن هر چه بیشتر کمیسیون‌های همکاری‌های دفاعی دو کشور تاکید کردند.

کد خبر 75539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز