با دستگیری مردی که با معرفی خود به‌عنوان دکتر، اقدام به فریب و کلاهبرداری از صندوقداران بانک‌های کرج می‌کرد، پرده از راز 21 کلاهبرداری کنار رفت.

چندی قبل کارمند یکی از بانک‌های کرج با پلیس تماس گرفت و از حضور یک مرد کلاهبردار در داخل بانک خبر داد. بلافاصله ماموران کلانتری 16 حصارک کرج در محل حاضر شدند و این مرد را دستگیر کردند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم دستگیر شده که شمس‌الله نام دارد، هفته گذشته به یکی از صندوقدارهای بانک مورد نظر مراجعه کرده و با معرفی خود به‌عنوان دکتر یکی از بیمارستان‌های کرج از وی 150 هزار تومان به‌عنوان قرض گرفته بود اما در حالی که قول داده همان روز این مبلغ را پس بدهد، ناپدید شده بود.

بعد از گذشت یک هفته در حالی که این مرد دوباره به همان بانک رفته بود تا با نقشه تکراری‌اش از یکی دیگر از کارمندان کلاهبرداری کند، وی این مرد را شناسایی کرده و ماجرا را به پلیس اطلاع داده بود.

با مشخص شدن این موضوع، مرد کلاهبردار به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها پرده از راز کلاهبرداری‌هایش برداشت.

او به ماموران گفت: از یک سال قبل با حضور در بانک‌های مختلف کرج به سراغ صندوقدارها می‌رفتم و بعد از آنکه اسم و فامیل آنها را از روی اتیکتشان می‌خواندم به انتظار فرصت مناسب برای اجرای نقشه کلاهبرداری می‌نشستم.

چند دقیقه بعد وقتی صندوقدار بانک، محل کارش را ترک می‌کرد نزد یکی از همکاران او می‌رفتم و با ارائه مشخصات صندوقدار بانک، خودم را از دوستان او معرفی می‌کردم.

سپس مدعی می‌شدم دکتر یکی از بیمارستان‌ها هستم و چون کار فوری برایم پیش آمده، به بانک آمده‌ام تا از صندوقدار بانک مبلغی قرض بگیرم. کارمند بانک نیز که باورش می‌شد من از دوستان همکارش هستم این پول را به من قرض می‌داد و من با گفتن این جمله که تا چند ساعت دیگر پول را پس می‌دهم از بانک خارج می‌شدم و پا به فرار می‌گذاشتم.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد مرد کلاهبردار با این شگرد از 21 کارمند بانک مبلغ بیش از 6 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است، تمامی شاکیان به اداره آگاهی دعوت شدند و مرد کلاهبردار را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود افراد بیشتری با این شیوه طعمه مرد کلاهبردار شده باشند، افزود: دادیار شعبه 22 دادسرای کرج، با صدور دستور چاپ عکس متهم بدون پوشش چهره در روزنامه، از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به اداره آگاهی پلیس استان تهران واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 74925

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز