شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۱ نفر

تا به حال در بوستان‌ها مهم‌ترین مکان برای تفریح کودکان، یک تکه زمین با تجهیزاتی مانند سرسره و تاب بوده است اما به‌زودی کودکان تکه دوم پایتخت صاحب بوستان اختصاصی می‌شوند. مکانی که به هر گوشه‌اش نگاه کنی وسیله‌ای برای بازی و تفریح باشد.

ستارخان

همشهری آنلاین‌ـ مریم باقرپور: ایجاد پارک‌های دوستدار کودک، سال ۱۳۹۷، مورد توجه قرار گرفت و حتی برخی بوستان‌ها برای این موضوع در نظر گرفته شدند که بوستان‌های شهرآرا و ستارخان منطقه ۲ از جمله این مکان‌ها بودند.

 سال‌ها قبل بوستان شهرآرا برای‌ تردد و حضور کودکان مناسب‌سازی شد. اما پارک ستارخان در حاشیه خیابان ستارخان به حال خود رها شده بود تا اینکه به تازگی پس از برگزاری جلسه‌هایی با حضور مدیران شهری، آماده‌سازی این بوستان شروع شد.

در این طرح کل فضای ۷ هزار متری پارک ستارخان برای‌ تردد مناسب‌سازی می‌شود. همچنین زمین‌های فوتبال از محدوده فضاهای بازی کودکان جدا، آلاچیق‌ها و محیط داخلی بوستان با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی، سرویس‌های بهداشتی بهسازی، بخشی در قالب اتاق مادر و کودک ساخته و وسایل بدنسازی جدید تهیه می‌شود.

ستارخان، دوستدار کودکان می شود
نصب وسایل جدید در بوستان

آماده سازی تا خرداد ۱۴۰۲

«محسن دودانگه» شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲ می‌گوید: «پارک دوستدار محیط‌زیست فقط برای کودکان نخواهد بود بلکه برای رده سنی صفر تا ۱۸ سال آماده می‌شود، بنابراین باید محیطی متناسب با این رده ستی تدارک دیده شود. به‌عنوان مثال وسایل بازی نهایت برای ۱۰ ساله‌ها کاربرد داشت اما در کاربری جدید تجهیزات جدید هم تهیه می‌شود. یا آبنمای بوستان گرچه موزیکال بود اما در گذر زمان بدون استفاده شد که در طرح جدید بهسازی می‌شود.»

برداشت‌های اولیه برای تغییر کاربری بوستان انجام و برخی فعالیت‌ها مانند رنگ‌آمیزی آلاچیق‌ها، بهسازی آبنما، کاشت گیاهان و... شروع شده است. دودانگه می‌گوید: «بخشی از کار تا پایان سال انجام می‌شود، اما بهره‌برداری کامل تا خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.»

کد خبر 746068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha