چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
۱ نفر

شهید گمنام ۱۷ساله جزیره مجنون در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) با حضور ساکنان محله شهرآرا تا جزیره بوستان محله‌شان بدرقه می‌شود.

شهید

به گزارش همشهری آنلاین، محله شهرآرا در تکه دوم پایتخت قدمتی ۶۰ساله دارد. در محدوده میانی این محله بوستانی هست که با توجه به وجود امکانات فرهنگی و تفریحی‌اش در سال‌های مختلف محل حضور بسیاری از شهروندان بوده و حالا در سالروز شهادت باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) ساکنان این محله مهمان گمنامی دارند که قرار است در جزیره میانی بوستان مامنی برای دل‌های خداجوی آنها باشد.

برای میزبانی از این شهید گمنام، به گفته «محسن دودانگه»، شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲، برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده: «برای برگزاری مراسمی باشکوه ۶ کمیته در قالب فرهنگی، راهور و ترافیک، ایمنی، استقبال، انضباط و... و. با محوریت ناحیه سپاه باهنر شکل گرفته است.»

این شهید گمنام ۱۷ساله که جزو شهدای جزیره مجنون بوده، قرار است در جزیره وسط بوستان و محدوده آبنما طی مراسمی تدفین شود. اما پیش از آن، چهارشنبه‌شب (۲۶ بهمن)، مراسم وداع در مسجدالزهرا(س) برگزار می‌شود. مراسم استقبال هم پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ از ساعت ۹ صبح از کوچه آیت‌الله شریبانی (۲۵ غربی) و مسجدالزهرا(س) آغاز می‌شود. دودانگه می‌گوید: «پس از مراسم مسجد، پیکر شهید در خیابان‌های پاتریس لومومبا و آرش مهر تشییع و در ادامه در بوستان شهرآرا به خاک سپرده می‌شود.»

در این محفل شهدایی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان هم سخنرانی خواهد کرد. همچنین محمد کریمی و امیر عباسی، از ذاکران اهل‌بیت(ع)، به مرثیه‌سرایی می‌پردازند. در ادامه حضار شاهد روایتگری جواد تاجیک، از راویان دفاع‌مقدس، خواهند بود.

بدرقه ستاره گمنام جزیره مجنون در شهرآرا


 

کد خبر 742230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha