همشهری آنلاین: رئیس قرارگاه کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر ۳ شهید گمنام در جزیره شیف و ۲ شهید در چغادک و ۲ شهید در سایت نیروگاه اتمی بوشهر خاکسپاری می‌شود.

شهید

محمد باقرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر با اشاره به انتقال پیکرهای مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به تهران، از اختصاص 7 پیکر طیبه شهید گمنام به میزبانی جزیره شیف، شهر چغادک و نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

باقرزاده اظهار کرد: به دنبال درخواست‌های متعدد جمعی از مردم و علمای اهل سنت جزیره شیف، مردم شهر چغادک و همچنین درخواست مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر از کمیته جستجوی مفقودین برای تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام، این شهرستان میزبان تعدادی از این شهدا خواهد بود.

رئیس قرارگاه کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: پیکرهای طیبه 7 شهید دوران دفاع مقدس پس از تشییع سراسری 92 شهید هشت سال دفاع مقدس در تهران، در 3 نقطه مهم در مرکز استان بوشهر به خاک سپرده خواهند شد.

باقرزاده افزود: این 3 نقطه در روستای جزیره شیف، شهر چغادک و همچنین سایت نیروگاه اتمی بوشهر هستند که جزیره شیف نیز بنا به تقاضای مشترک برادران اهل تسنن و تشیع به محل دفن پیکرهای طیبه شهدای گمنام اختصاص پیدا کرد که البته با تقاضای ویژه امام جمعه اهل سنت، تعداد شهدای اختصاص یافته از 2 شهید به 3 شهید گمنام افزایش یافت.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: دفن شهدای گمنام در این خطه از کشورمان بار دیگر جلوه‌ای از وحدت شیعیان و اهل تسنن ایران اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: علاوه بر این در نیروگاه اتمی بوشهر، پیکرهای 2 شهید در آستانه بهره‌برداری و راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر انشاالله طی مراسم خاص تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: همچنین 2 شهید گمنام به شهر چغادک اختصاص یافت و همزمان در 3 نقطه استان بوشهر مراسم تشییع و تدفین با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

کد خبر 228874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز