همشهری آنلاین: رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از انتقال پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به تهران خبر داد.

شهید

حسین عشقی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیکر پاک شهدای تازه تفحص شده فردا از معراج شهدای اهواز به تهران منتقل خواهند شد.

وی افزود: پیکر این شهدا صبح روز پنج شنبه 24 مردادماه، از مرز شلمچه خرمشهر وارد خاک وطن اسلامی ایران شده و مورد استقبال مردم قدر‌شناس و مسئولان لشکری و کشور قرار گرفت.

حضور شهدا در معراج شهدای اهواز

این مقام مسئول در مورد عملیات‌هایی که این 92 شهید در آن به شهادت رسیده‌اند نیز گفت: این شهدای والامقام در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: اکثر این شهدای والامقام به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون در عراق تفحص شده‌اند.

به گفته رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدا عصر روز گذشته وارد اهواز ‌شدند و معراج شهدای اهواز واقع در پادگان شهید علی محمودوند میزبان آن‌ها شد.

مردم به زیارت شهدا بیایند

وی در ادامه به بیان برنامه‌های معنوی در کنار پیکر پاک شهدا اشاره کرد و گفت: شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم دعای روحبخش کمیل در معراج شهدای اهواز قرائت شد.

عشقی با بیان اینکه پیکرهای مطهر شهدا فردا به تهران منتقل می‌شوند تصریح کرد: پس از انتقال به تهران، عملیات شناسایی شهدای تازه تفحص شده در محل معراج شهدای تهران انجام خواهد شد.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: همه مردم ولایت مدار ایران اسلامی به ویژه خوزستانی‌های شهیدپرور می‌توانند با حضور در معراج شهدای اهواز واقع در سه راه خرمشهر، پیکر پاک و مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را زیارت کنند.

مراسم ویژه 8 شوال در کنار شهدا

وی در ادامه به بیان برنامه‌های دیگر در جوار پیکر مطهر شهدا پرداخت و گفت: امشب نیز با حضور اقشار مختلف مردم، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع (ع) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این مراسم حاج مهدی سلحشور به مداحی خواهد پرداخت و حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز نیز سخنرانی می‌کند.

کد خبر 227198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز