پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌فکرش را بکنید! هشت‌‌ گهواره،‌ هشت صندلی نوزاد،‌ هشت‌ کالسکه بچه (یا چهار کالسکه دوتایی) و تعویض پیاپی پوشک‌ها، آن‌هم در خانه‌ای که از قبل 6 بچه در آن بوده است!

به گزارش آسوشیتدپرس زنی در جنوب کالیفرنیا، دوشنبه 26 ژانویه (7 بهمن) برای دومین بار در تاریخ آمریکا،‌ هشت‌قلوهایی زنده را به دنیا آورد.

دکترها می‌گویند، این نوزادان که شش‌تای‌شان پسر و دوتای‌شان دختر هستند، با وجود اینکه 9 هفته زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، حال مناسبی دارند. وزن این نوزادان از 680 گرم تا یک کیلو و  470 گرم متفاوت است.

دکتر کارن ای ماپلز، که رئیس سرویس مامایی و زنان در مرکز پزشکی کیزر پرمنت بلفاور است و هشت نوزاد را به دنیا آورد،می‌گوید: "ما خو‌ش‌اقبال بودیم که این فرد کاملا قوی بود."

هیچ تصویری از این کودکان منتشر نشده است و با تقاضای مادر دکترها نام او، هر اطلاعاتی در مورد خانواده‌اش، یا اینکه آیا او پیش از باردارشدن داروی باروری مصرف می‌‌کرده است - هرچند کارشناسان مستقل می‌گویند تقریبا قطعی است که او این کار را کرده است - را پنهان نگهداشته‌اند.

 دکتر ریچارد پالسن، رئیس برنامه باروری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در این باره گفت: "احتمال به دنیا آوردن هشت نوزاد به صورت طبیعی، فوق‌العاده نادر است."

این نوزادان هنوز نامیده نشده‌اند و کارکنان بیمارستان فعلا حروف A  تا H را به آنها داده‌اند. انتظار بر این است که این نوزادان چندین هفته در بیمارستان باقی بمانند و ممکن است در روزهای آینده به علت وزن کم‌شان در معرض مشکلات رشدی جدی قرار گیرند.

دکتر ماندهیر گوپتا، متخصص جراخی اعصاب که بخشی از گرو 46 نفره دکترها، پرستاران،‌ و سایر افرادی است که در این زایمان سزارین شرکت داشتند، گفت: "نوزادان به طورشگفت‌آوری در حال حاضر حال خوبی دارند."، اما او افزود: "ما نمی‌توانیم در مورد احتمال زنده ماندن آنها اظهارنظری بکنیم، چرا که تا به حال هیچوقت هشت قلویی پیش از هفته 30 یارداری متولد نشده‌اند."

احتمال زنده ماندن نوزادن در بارداری‌های چندگانه، به خصوص در صورتی که بیش از سه نوزاد به دنیا بیاید کاهش پیدا می‌کند. خطراتی که این نوزادان با آن مواجه هستند، شامل مشکلات تنفسی و تغذیه و مشکلات رشدی، به خاطر عدم تکامل کافی ریه‌ها و سایر دستگاه‌های بدنی، آنهاست.

دکترها یه طور معمول "کاهش انتخابی" برخی ازجنین‌ها را توصیه می‌کنند. این نوزادان هنوز در انکوباتور هستند و مادر نتوانسته‌است آنها را در آغوش بگیرد.

مادر و دکترهایش در واقع انتظار هفت نوزاد را داشتند‌،‌ نه هشت‌تا.

 به گفته دکتر ماپلز، گروه زایمان پس از بیرون آوردن هفتمین نوزاد، فکر می‌کردند، کار سخت‌شان تمام شده است، که یک پزشک دیکر متوجه یک دست کوچک دیگر شد.

دکتر جلیل ریاضی، متخصص بیهوشی، درمورد واکنش مادر به این رویداد گفت‌: "او با آرامش واکنش نشان داد. سوال او این بود: واقعا بچه هشتمی هم بود؟ چطور نفهمیده بودیم."
این مادر در هفته بیست و سوم بارداری به بیمارستان رفته بود و تقریبا دو ماه را با دکترها کار کرده بود تا برای زایمان آماده شود.

به گفته او عمدتا عمدتا در حال استراحت در تختخواب بود و گروه پزشکی به طور مکرر برای او جلسات تمرینی می‌گذاشتند.

اولین هشت قلویی زنده در دنیا در سال 1967 در مکزیکو سیتی (مکزیک) به دنیا آمدند، اما همه‌ این نوزادان در طول 14 ساعت مردند.

و آخرین خبر هم دربار این مادر  این که  او  شش  بچه  دیگر  دارد. به گزارش سی‌بی‌اس این مادر جوان شش فرزند دیگر - از جمله یک جفت‌ِ دوقلو، دارد،  بنابراین  می‌توانید تصور کنید که او  پس از مرخص شدن از بیمارستان با چه خانه شلوغی روبرو  خواهد  بود!

کد خبر 74227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز