چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل خواهان صلح نیست.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جمع خبرنگاران در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله اظهار داشت: ما امروز بیش از گذشته به ویژه بعد از حمله اسرائیل به نوار غزه به این نتیجه رسیده‌ایم که اسرائیل خواهان صلح نیست و ما این مساله را به هر مقامی که به منطقه سفر کند اعلام می‌کنیم.

رادیو سوا به نقل از محمود عباس اظهار داشت: اسرائیل تنها خواهان اتلاف وقت و تمرکز بر مساله ساخت دیوار حایل و ادامه شهرک سازی‌ها است و این مساله به علت جنگ وحشیانه اسرائیل در نوار غزه برای ما ثابت شده است و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اسرائیل خواهان صلح و خواهان تمامیت ارضی فلسطین نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره دولت جدید آمریکا اظهار داشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، حرف‌های خوبی می‌زند، اما از ما نیز دعوت می‌کند که مراقب کارهایمان باشیم. ما خواهان دستیابی به صلح طی امسال هستیم و اگر اسرائیل امسال نیز نخواهد به صلح دست یابد، ثابت می‌شود که اصلا خواهان صلح نیست.

عباس تاکید کرد: جورج میچل فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه در سال 2002 گزارشی را منتشر کرد و اساس آن حفظ امنیت و عدالت بود و این همان چیزی است که ما عملا اکنون خواهان آن هستیم. آنها نیز برای اسرائیل خواهان صلح هستند و ما نیز مشکلی نداریم. آنها از ما می‌خواهند عدالت را اجرا کنیم و ما نیز اجرا می‌کنیم.

عباس هم چنین متعهد به تحت پیگرد قرار دادن اسرائیل به اتهام جنایت‌های جنگی در نوار غزه شد و گفت: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا ثابت کنیم که اسرائیل مرتکب وحشیانه‌ترین جنایت‌ها علیه مردم فلسطین شده است.

محمود عباس همچنین ضمن انتقاد از حماس به خاطر مخالفت با ادامه آتش بس تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین موافق آتش بس و ادامه آن بود، چرا که توازن قوا به نفع ما نیست. مسئولیت ما هم تنها حفظ این ملت گرفتار در نابودی و کشتار است.

وی مدعی شد: حماس خواهان حفظ وحدت ملی نیست. حماس می‌خواهد به خلا قانونی از طریق پایان دادن به تمام قوانین و طرح‌های مشروع در 24 ژانویه 2010 برسد، اما ما به آنها می‌گوییم به ملت خود بازگردید. نمی‌دانیم چرا آنها اینقدر از رای و تصمیم مردم می‌ترسند!

وی تصریح کرد: عاقلانه نیست که ملت را با یک حملات وحشیانه روبرو کنیم. ما اصلا تصور نمی‌کردیم که اسرائیل چنین واکنشی را داشته باشد.

محمود عباس ضمن اینکه خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره‌ جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه شد، گفت: به رغم اینکه ما یک کشور نیستیم و نمی‌توانیم در این باره به سازمان‌های بین‌المللی شکایت کنیم، اما در برابر دادستان این دادگاه اعلام می‌کنیم که اسرائیل بر خلاف منشور ژنو در حق ما دست به جنایت‌های زیادی زد. ما این راه را تا آخر ادامه می‌دهیم و از جهان خواهیم خواست بعد از گذشت بیش از 60 سال در حق ملت فلسطین حتی اگر یک بار هم که شده انصاف داشته باشند، چرا که تاکنون هیچ ملتی شاهد این حد جنایت نبوده است.

کد خبر 74171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز