دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: وزیر محترم آموزش و پرورش در سخنرانی خود در همایش نمایندگان روابط عمومی‌های این وزارتخانه تاکید کرد:

 رسانه‌ها باید چیزی را که به مصلحت آموزش و پرورش است، بنویسند.

در خبری که ایسنا آن را منتشر کرد، علیرضا علی‌احمدی گفت:  باید با رسانه‌ها مرتبط باشیم تا آنها آنچه را  به مصلحت تعلیم و تربیت است  قلم بزنند و احیانا اگر چیزی مخالف  در رسانه‌ها در آستانه منتشرشدن باشد، سامانه ما باید آن‌قدر هوشیار باشد و به موقع عمل کند که جلوی آن گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسانه‌ها باید خود را کنترل کنند تا ما دائما به آنها متذکر نشویم اظهارات وزیر آموزش و پرورش در حالی است که براساس ماده 5 قانون مطبوعات، کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به‌منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت  قانون حق قانونی مطبوعات است.  در تبصره ذیل این ماده آمده‌است: متخلف به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از 6 ماه تا 2 سال و درصورت تکرار به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم خواهدشد.

ماجرای بودجه و تعامل با رسانه‌ها

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این همایش در باره تعامل با رسانه اعلام کرد: باید از بودجه لازم برخوردار باشیم تا بتوانیم با رسانه‌ها تعامل کنیم. ما اهتمام لازم را به این امر نداشته‌ایم.

خوب بود  ایشان توضیح بیشتری در مورد رابطه بودجه و تعامل با رسانه‌ها ارائه می‌ دادند. البته جا دارد در این خصوص  قدری تامل شود و به‌طور شفاف اعلام  شود آیا اگر وزارتخانه‌ای بخواهد با رسانه‌ها تعامل سالم و سازنده و دو‌ سویه داشته‌باشد نیازمند بودجه است یا...
 وزیر آموزش و پرورش  تاکید داردکه   اگر خبری در رسانه‌ای با نقص منتشر می‌شود، باید سریعا پاسخ تکمیلی به آن رسانه ارسال شود تا منعکس کنند.

در این خصوص  باید متذکر شویم وقتی پاسخ تکمیلی روابط عمومی، خود دارای اشکالات عمده باشد تکلیف چیست؟   نکته پایانی اینکه رسانه‌ها برای انجام وظایف ذاتی خود  آماده تعامل با دستگاه‌های اجرایی هستند.

بنابراین مشکل وزارت آموزش و پرورش در تعامل با رسانه‌ها را باید در عملکرد و برخورد مسئولان محترم این وزارتخانه با نمایندگان رسانه‌ها  نیز جست‌وجو کرد.

کد خبر 73957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز