یک منظومه مارپیچ ترسناک که در اواسط ماه میلادی جاری توسط یک تلسکوپ غول‌پیکر ثبت شده بود، توسط بیگانگان ایجاد نشده، بلکه اسپیس ایکس آن را ساخته است!

فضا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، نورهایی که در ۱۸ ژانویه در رصدخانه‌ای در بلندترین کوه هاوایی مشاهده شد، ساخته دست بشر هستند.

کارکنان تلسکوپ سوبارو در توییتی اعلام کردند: «به نظر می‌رسد این مارپیچ مربوط به پرتاب ماهواره‌ای جدید توسط شرکت اسپیس ایکس باشد.»

فوربز گزارش داد که این نورها احتمالاً به دلیل پرتاب موشک فالکون ۹ توسط شرکت برای حمل  یک ماهواره GPS جدید به مدار بوده است.

الگوی مارپیچی احتمالاً در آسمان شب هنگام ورود موشک به مرحله دوم خود ظاهر شده که مستلزم چرخش دستگاه در هنگام دور ریختن سوخت اضافی است.

این اولین باری نیست که شرکت ایلان ماسک چنین نمایشی نجومی را ایجاد می‌کند. نورهای مشابهی در پی دیگر ماموریت‌های فالکون ۹ در گذشته شکل گرفته بودند.

پیش‌تر شبهاتی در خصوص حضور بیگانگان در اطراف زمین با دیدن چنین نورهای مرموزی مطرح شده بود. بسیاری از کارشناسان با اینکه نمی‌خواستند چنین چیزی را باور کنند، اما نتوانسته بودند دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن بیابند.

به گزارش تک تایمز، زمانی که این شرکت ماهواره‌هایی را برای سیستم استارلینک خود، پرتاب می‌کند، اغلب یک نمایش نور متفاوت ظاهر می‌شود.

از آنجایی که این ماهواره‌ها در دسته‌های چند دهی پرتاب می‌شوند، اغلب به نظر می‌رسد که قطارهایی را تشکیل می‌دهند که راه خود را در آسمان شب می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید:

تلسکوپ سوبارو توسط رصدخانه ملی نجوم ژاپن اداره می‌شود. ساخت این تلسکوپ در سال ۱۹۹۱ آغاز و نخستین رصد موفق در سال ۱۹۹۸ انجام شد.

کد خبر 738452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha