سرنوشت بنزین در ابهام است و حتی یک نماینده مجلس از منابع غیررسمی خبر می‌دهد که دولت در نظر دارد یارانه واردات بنزین در بودجه سال 1388 را حذف کند.

ناصر سودانی‌زاده، عضو کمیسیون انرژی به ایرنا گفت: بنای دولت این است که سال آینده به‌طور کلی برای واردات بنزین درخواست بودجه نکند.  وی پیش‌بینی کرد که این برنامه دولت با 2 شیوه افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌های داخلی یا کاهش مصرف داخلی قابل اجراست.

در همین حال، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت به‌عنوان نماینده دولت هرگونه تغییر و تحول در زمینه ارائه گازوئیل و بنزین به‌خودروهای حمل‌ونقل عمومی را به تعیین تکلیف طرح تحول در مجلس شورای اسلامی موکول کرد.

وی دیروز به فارس گفت: طرح تعیین سهمیه بنزین خودروها براساس مناطق جغرافیایی کشور پس از تعیین تکلیف طرح تحول اقتصادی در مجلس برای سال آینده اجرایی می‌شود.

این درحالی است که برخی نمایندگان مجلس معتقدند که بررسی لایحه دولت برای حذف یارانه زمان طولانی نیاز دارد و حتی سیدعلی ادیانی سخنگوی کمیسیون انرژی از احتمال مسکوت ماندن آن سخن گفته است.

سودانی‌زاده، عضو دیگر کمیسیون انرژی نیز به ایرنا اظهار داشت: امکان دارد که این لایحه با برخی تعدیلات تصویب شود اما بعید به‌نظر می‌رسد که تمام جزئیات آن تا پایان سال به تصویب برسد.

با وجود تردید در مورد نهایی شدن کار تصویب لایحه دولت، دیروز رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت اعلام کرد که طرحی نیز برای تحویل گازوئیل و بنزین به‌خودروهای حمل‌ونقل عمومی تنها در منطقه‌ای که در آن تردد می‌کنند، وجود دارد که به گفته وی، اجرای آن نیز به سرنوشت طرح تحول در مجلس بستگی دارد.

در همین حال، وی از تاخیر در اجرایی شدن کار تحویل سوخت به‌خودروهای گازوئیلی خبر داد و افزود: ارائه نفت گاز به‌خودروهای دیزلی تا پایان سال بدون محدودیت و سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد یادآور شد: مهلت مراجعه خودروهای دیزلی برای دریافت پلاک‌ ملی یا تسجیل برای کارت هوشمند گازوئیل تا پایان دی ماه است ولی با هماهنگی وزارت نفت شاید حداکثر یک ماه دیگر به این خودروها زمان داده شود. وی تاکید کرد: از تاریخ یادشده دیگر گازوئیل بدون کارت هوشمند توزیع نخواهد شد

کد خبر 73789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز