سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: موجودی بنزین کشور بسیار خوب است و در نوروز مشکل بنزین نخواهیم داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرید عامری گفت: طرح بازرسی از جایگاه های عرضه بنزین برای عرضه خدمات هر چه بهتر به هموطنان در ایام نوروز و راحتی تردد آنان در جاده‌ها و شهرهای سراسر کشور آغاز شده است.

وی درباره سهمیه‌بندی و میزان بنزین در سال 88 افزود: هر چند سهمیه‌بندی بنزین قطعا در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت اما میزان و قیمت آن بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد.

عامری شرایط سوخت رسانی امسال را خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر عرضه گازوئیل نیز با کارت هوشمند صورت می‌گیرد اما آن دسته از خودروهای دیزلی که هنوز پلاک جدید دریافت نکرده‌اند با کارت هوشمند جایگاه، سوخت دریافت می‌کنند.

وی با درخواست از دارندگان خودروهای دیزلی برای تعویض پلاک و دریافت کارت هوشمند سوخت افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار خودرو دیزلی کارت هوشمند دریافت کرده‌اند و حدود هزار خودرو نیز فاقد کارت سوخت است .

گازوئیل سهمیه‌بندی نمی‌شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با رد هرگونه طرح سهمیه‌بندی گازوئیل گفت: برای کنترل میزان مصرف گازوئیل در کشور و جلوگیری هرچه بیشتر از قاچاق این فرآورده طرح‌های جدیدی تعریف کرده‌ایم که در صورت نتیجه گرفتن، از سال آینده به اجرا خواهیم گذاشت.

عامری یکی از این طرح ها را "شناسایی خودروی دیزل در مدخل جایگاه" بیان کرد و افزود: اجرای این طرح به صورت آزمایشی از ابتدای اسفند در چند جایگاه عرضه گازوئیل آغاز می شود و در صورت مثبت بودن از اواسط سال آینده در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

وی گفت: در این طرح که از بهینه ترین و مطمئن ترین فناوریهای روز دنیا استفاده خواهد شد، میزان حرکت خودروی دیزل و مصرف سوخت آن از طریق شناسایی خودرو در مدخل جایگاه به دست می آید.

عامری در عین حال تصریح کرد: این طرح را می توان زودتر نیز اجرا کرد اما بیشتر در پی بومی سازی در داخل و سپس استفاده فراگیر از فناوری ایرانی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین درباره فروش اینترنتی فرآورده های نفتی به جایگاه داران گفت: هم اکنون جایگاه داران استان های قزوین و قم از طریق اینترنت و بدون حضور در شرکت پخش ، فرآورده خریداری می کنند.

عامری زیرساخت های فروش اینترنتی را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک همه جایگاه داران کشور از طریق اینترنت فرآورده های مورد نیاز را خریداری خواهند کرد.

وی همچنین از افتتاح و بهره 13 جایگاه عرضه بنزین (پمپ بنزین) در تهران در ایام دهه فجر خبر داد.

کد خبر 75480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز