گروه اقتصادی: به‌دلیل تردید در اجرای قانون مصوب مجلس، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد

براساس قانون مصوب مجلس که ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور براساس همین قانون تشکیل شده، دولت موظف است به‌تدریج تا ابتدای سال91 یارانه بنزین و گازوئیل را حذف کند.

دولت براساس این قانون، باید با یک برنامه مشخص، زمینه حذف یارانه بنزین را فراهم کند که کاهش تدریجی سهمیه‌ خودروها و منطقه‌ای‌کردن سهمیه‌ها  از جمله این سیاست‌هاست؛ ولی به‌دلیل مشخص نبودن سیاست دولت در این زمینه ستاد بلاتکلیف است.

دولت اجرای قانون مصوب مجلس را به لایحه جدیدی موکول کرده که تحت عنوان حذف یارانه‌ها قرار است به مجلس ارائه شود.

چه این لایحه در مجلس تصویب شود و چه نشود، دولت موظف به اجرای قانون مصوب قبلی است و باید زمینه اجرای آن و حذف یارانه بنزین و گازوئیل را فراهم کند. با وجود این ضرورت، ستاد مدیریت سوخت کشور همچنان در سیاست‌های اجرایی از برنامه مشخصی در جهت حذف یارانه پیروی نمی‌کند.

دیروز رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور اعلام کرد که سهمیه‌بندی بنزین براساس مناطق کشوری به سال آینده موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان با اشاره به بررسی طرح اختصاص سهمیه بنزین خودروها براساس مناطق کشوری اظهار داشت: روی این طرح، کار کارشناسی در دست انجام است و بستگی به قابلیت نرم‌افزار کارت هوشمند سوخت دارد.

وی تاکید کرد: این طرح امسال اجرایی نخواهد شد. دلیل این تاخیر ناشی از انتظار دولت برای تصویب طرح حذف یارانه براساس لایحه دولت است.

کد خبر 70604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز