کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر شورای شهر تهران مصوب کرد که نام یک استاد برجسته فیلنامه نویسی، یک استاد زبان شناسی، بنیانگذار بیمارستان فارابی و نام زنی که در بمباران شهید شده بود، در خیابان‌های تهران جای بگیرد.

نامگذاری خیابان

به گزارش همشهری آنلاین، براساس مصوبه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران مقرر شد تا برخی از معابر نام جدیدی داشته باشند.

در این جلسه تغییر نام ۲ معبر به نام بانوان شهید سلامت، ۱۷ معبر به نام شهدای دوران دفاع مقدس، یک معبر به نام یکی از مادران شهدا، معبری به نام یکی از اساتید زبان شناسی و یک معبر دیگر به اسم یکی از اساتید فیلمنامه نویسی ایران و همچنین یک معبر به نام یکی از پزشکان سرشناس کشور به تصویب رسید.

بر این اساس قرار است که نام مرحوم استاد محمدحسین مهرنوش استاد فیلمنامه نویسی، یدالله ثمره استاد زبان شناسی و پرفسور محمدقلی شمس بنیانگذار بیمارستان فارابی در معابر نزدیک محلی زندگی این افراد و بیمارستان فارابی ثبت شود.

شهیده ناهید محتشم و شهیده مهناز صالحی نکو شهدایی هستند که در دوره کرونا شهید شده‌اند و مقرر شد تا یکی از معابر حوالی منازلشان به نام این شهدا نامگذاری می‌شوند.

شهیده شرف النساء شاهی در سال ۱۳۶۶ و در پی حمله موشکی نیروهای بعثی همراه با سه فرزندش به شهادت رسید و به همین دلیل یکی از خیابان منطقه ۱۲ محله شهید ناطقی به نام این شهیده نامگذاری خواهد شد.

۱۷ معبر نیز قرار است به نام شهدای دوران دفاع مقدس ثبت شود.

کد خبر 737817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha