در آستانه میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، پنجمین مرکز توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با ظرفیت ۳۰ نفر در محله گلشن منطقه ۴ افتتاح شد.

مرکز کوثر

به گزارش همشهری آنلاین، اگر درباره فعالیت این مراکز چیزی نشنیده‌اید، بد نیست بدانید مراکز توانمندسازی بانوان که کوثر نامیده می‌شوند مکان‌های امنی هستند که شهرداری در مناطق ۲۲گانه دایر کرده تا در آنها زنان سرپرست خانواری که به دنبال امرار معاش هستند، مهارت‌هایی مثل خیاطی، عروسک‌سازی، تولید کالای خواب و ... را یاد بگیرند و مشغول به کار شوند. زنان شاغل در این مراکز از حقوق مصوبه وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

پیش از این، ۴ مرکز کوثر برای حمایت از کسب و کار بانوان سرپرست خانوار در محله‌های گلشن و حکیمیه منطقه ۴ دایر شده که در آن مراکز ۳۸ زن سرپرست خانوار به خیاطی و تولید پوشاک و کالای خواب و  ساخت شمع‌های دست‌ساز تزیینی مشغول به کارند. البته این همه ماجرا نیست و شهرداری منطقه ۴ برای توانمندسازی بانوان برنامه‌های بیشتری دارد و قرار است علاوه بر این مراکز، ۳ مرکز دیگر هم تا پایان سال در این منطقه افتتاح شود.

پس اگر در اطرافتان بانوان سرپرست خانواری می‌شناسید که نیازمند شغل هستند، می‌توانید آنها را به اداره امور بانوان منطقه به نشانی خیابان هنگام، خیابان شهید طاهرخانی معرفی کنید. البته اگر جزو کارآفرینان هستید و قصد دارید برای حمایت از زنان سرپرست‌خانوار، کسب‌وکارتان را در مراکز کوثر توسعه دهید به اداره امور بانوان منطقه درخواست بدهید. کارشناسان اداره پس از بررسی کسب و کار ارائه‌شده، در صورت تایید، گواهی صلاحیت صادر می‌کنند و می‌توانید به عنوان بهره‌بردار از مرکز کوثر فعالیت کنید.

کد خبر 733547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha