همشهری آنلاین: چهارمین مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانوار در مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت منطقه ۱۹ راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، پیمان قربانی با اعلام این خبر افزود: قرار داد اولیه برای راه‌اندازی این مرکز در فضایی 300 متری در شهربانوی بوستان ولایت منعقد شده که این مرکز با عنوان تولیدی پوشاک بچگانه فعالیت خواهد کرد که به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای 15 بانوی سرپرست خانوار کمک می‌کند.

قربانی با بیان اینکه هم اکنون 3 مرکز در منطقه ما با عنوان مرکز سبزی پاک کنی و بسته بندی در میدان میوه و تره‌بار، تولیدی پوشاک در بوستان شقایق، بسته بندی لوازم ورزشی در بوستان شهید کاظمی جنب شهرداری ناحیه 2 فعال هستند گفت: با وجود این 3 مرکز 35 نفر از 118 بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش اداره امور بانوان صاحب شغل هستند و با راه اندازی این مرکز جدید تعداد بانوان سرپرست خانوار دارای شغل در مراکز کوثر به 50 نفر خواهد رسید.

وی افزود: بانوان سرپرست خانواری که دارای مهارت خیاطی و کارهای مرتبط با آن (اتوکشی، چرخکاری، برش و ...) و علاقمند به اشتغال در این مرکز جدید هستند می‌توانند با مراجعه به اداره امور بانوان در انتهای محله خانی آباد نو، میثاق جنوبی، خیابان 61 ، خیابان دانشگاه ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه مراجعه و خود را معرفی کنند.

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به شرایط عضویت در سامانه بانوان سرپرست خانوار افزود: سکونت بانوان در منطقه شرط اصلی عضویت آنها در سامانه بانوان سرپرست خانوار شهرداری است و شاغل نبودن فرد و اینکه مستمری بگیر نباشد از دیگر شاخص‌ها محسوب می‌شود.

شهردار منطقه بیان کرد: یکی از مهم ترین اولویت‌ها برای جذب بانوان سرپرست خانوار در سامانه اداره امور بانوان دارا بودن فرزند آموزش پذیر (قبل از پیش دبستانی تا دانشگاه) و وضعیت اقتصادی نا مناسب است. بانوان سرپرست خانوار دارای چنین شرایطی با به همراه داشتن مدرکی که نشان دهنده سرپرست خانوار بودن آنهاست می توانند به اداره امور بانوان مراجعه کنند؛ بعد از معرفی آنها در نهایت منزل فرد معرفی شده از نزدیک بررسی و در صورت واجد شرایط بودن در سامانه ثبت و برای ارائه خدمات و کمک رسانی به ستاد توانمندسازی معرفی می‌شود.

کد خبر 399778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha