۲ میلیون درخت در تهران کاشته می‌شود، آن‌هم در کارناوالی ۸ روزه؛ طرحی که از روز جمعه در خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان بزرگمهر تا طالقانی و با کاشت ۷۴۰ درخت چنار ۱۰ تا ۱۲ ساله آغاز می‌شود و تا هفته بعد ادامه خواهد داشت.

درخت کاری

شهرداری تهران از همه شهروندان تهرانی خواسته تا در این کارناوال به نام مادرانشان در تهران درخت بکارند. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مورد کارناوال 8روزه درختکاری در پایتخت گفت: این جشنواره شهری از صبح جمعه 11اسفند با نام حضرت ولی‌عصر(عج) در خیابان ولیعصر آغاز می‌شود و در روز جمعه 18اسفند با نام حضرت فاطمه زهرا(س) در بوستان بهشت مادران خاتمه می‌یابد.

امین عارف نیا گفت که فعالیت‌های مربوط به درختکاری ازجمله کاشت 740درخت چنار در خیابان ولیعصر تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شهروندان علاقه‌مند می‌توانند نسبت به دریافت نهال یا ارائه درخواست کاشت نهال در منازل خود از طریق ادارات فضای سبز منطقه محل سکونت خود اقدام کنند.

او آغاز این کارناوال بزرگ شهری را در روز جمعه 11اسفند دانست و گفت: عملیات اجرایی کاشت 740درخت چنار در قالب طرح احیای درختان خیابان ولیعصر حد‌فاصل بزرگمهر تا طالقانی آغاز می‌شود. در این طرح که با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود و هر 22منطقه شهرداری تهران در آن مشارکت دارند، در شروع این برنامه حدود40چنار 10تا 12ساله در این بخش از خیابان ولیعصر کاشته می‌شود.

عارف‌نیا ادامه این طرح 8روزه را از صبح روز شنبه در قالب «درخت دانش» اعلام کرد و گفت: در روز شنبه وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از دانش‌آموزان طرح شهردار مدرسه و دیگر دانش‌آموزان تهرانی در اردوگاه منظریه نسبت به کاشت درخت اقدام می‌کنند. صبح روز یکشنبه 13اسفند نیز که «درخت فرهنگ و هنر» نام گرفته، ضمن دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در محل باغ هنرمندان درخت می‌کارند.

صبح روز دوشنبه 14اسفند که تحت عنوان «درخت ایثار» نامگذاری شده از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دعوت شده تا در کنار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در بهشت زهرا(س) نسبت به کاشت درخت اقدام کنند. در روز سه‌شنبه 15اسفند هم که «درخت تدبیر» نام گرفته، مراسم ویژه روز درختکاری با دعوت از ریاست محترم جمهوری و با حضور شهردار تهران در یکی از اراضی اطراف پایتخت برگزار می‌شود.

روز چهارشنبه 16اسفند نیز به نام «درخت امید» درآمده‌است. در این روز از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالان و گروه‌های مردم‌نهاد دعوت شده‌است تا در محل بوستان ملک نسبت به کاشت درخت اقدام کنند. روز پنجشنبه 17اسفند که روز «درخت صلح و دوستی» است، قرار است سفرای مقیم تهران در این روز در بوستان نوروز به نشانی صلح و دوستی درخت بکارند. پایان این کارناوال 8روزه با نام «درخت مادر» نامگذاری شده‌است.

در این روز که مصادف است با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در بهشت مادران درخت خواهد کاشت. در کنار آن هم شهروندان تهرانی می‌توانند در شهر و بوستان‌های پایتخت درختی به نام مادرانشان بکارند. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان گفت: از آغاز ساخت و درختکاری خیابان 18کیلومتری ولیعصر به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان کشورمان و خاورمیانه نزدیک به 90سال می‌گذرد.

خیابان خاطره‌انگیز ولیعصر علاوه بر ویژگی‌های طبیعی و آثار مثبت محیط‌زیستی از نظر احساسی و عاطفی نیز برای مردم تهران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تهرانی‌ها علاقه زیادی به این خیابان و درخت‌های چنار آن دارند.

  • چهارراه تا میدان ولیعصر جمعه بسته است

روز جمعه محدودیت ترافیکی اتوبوس‌های BRT مسیر شمال به جنوب حدفاصل چهارراه تا میدان ولیعصر همزمان با برگزاری مراسم درختکاری در این خیابان برقرار خواهد شد.

مسیر شمال به جنوب اتوبوس‌های BRT در خط ویژه این خیابان از ساعت 9تا 12روز جمعه 11اسفندماه مسدود و اتوبوس‌ها در این مدت از خیابان فلسطین و انقلاب به‌عنوان مسیر جایگزین تردد خواهند کرد. مسیر تردد جنوب به شمال اتوبوس‌های BRT و خودروهای شخصی در این روز بدون محدودیت خواهد بود.

کد خبر 399743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha