چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
۴ نفر

بیشترشان خادم افتخاری امامزاده هستند که در جریان حضور مداوم‌شان در آستان امامزاده بارها افرادی را می‌دیدند که نیازمندند و برای کمک‌خواهی آمده‌اند. بنابراین با حمایت مدیریت آستان تشکلی دائر کردند که این روزها صدها نفر را تحت پوشش دارد و حامی محرومان است.

خادمان

همشهری آنلاین‌ـ مریم باقرپور: از نخستین ساعت‌های روز، فعالیت‌شان را شروع می‌کنند. عده‌ای در بخش صندوق حضور دارند و تعدادی در آشپزخانه و محله‌های محروم و... اینجا محل حضور اعضای صندوق خیریه ساجدین در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) است.

خواندنی های بیشتر را اینجا بخوانید

صندق خیریه را سال ۱۳۹۷، تعدادی از خادمان افتخاری آستان امامزادگان تشکیل دادند. «حسن طالبی» مدیر صندوق می‌گوید: «بسیاری از خادمان شاهد حضور نیازمندان بودند اما کمکی از ما برنمی‌آمد. به همین دلیل با همفکری خادمان و حمایت آستان صندوق شکل گرفت و حالا ۳۱۴ خانواده را تحت پوشش دارد و ۲۱۰ نفر عضوند که هر ماه ۱۰ هزار تومان به صندوق واریز می‌کنند. ما هم با این اندوخته می‌توانیم به نیازمندان کمک و هر ماه به ۲ نفر وام پرداخت کنیم.»

خادمان افتخاری در کسوت گروه‌های جهادی
خادمان در حال آماده‌سازی غذا برای توزیع بین شهروندان

روزهای نخست شکل‌گیری اعضا بیشترین تمرکزشان کمک به نیازمندان مراجعه‌کننده بودم اما در گذر زمان فعالیت‌های گروه گسترش یافت تا جایی که گروه‌های جهادی شکل گرفت و اعضای گروه هر ماه ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ تومان تهیه و بین نیازمندان محله‌های محروم مانند صالح‌آباد، ورامین، وردآورد و...توزیع می‌کنند. تهیه جهیزیه و کمک‌های درمانی هم از جمله خدمات صندوق است. طالبی می‌گوید: «با توجه به استقرار درمانگاه دکترخیراندیش در محدوده آستان امامزادگان و حضور پزشکان، در صورت نیاز افراد نیازمند به ایشان ارجاع داده و حتی داروهایشان رایگان تأمین می‌شود. حتی برخی که نیازمند جراحی بوده‌اند به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.»

طالبی و دوستانش که در بخش‌های مختلف مانند پشتیبانی، اجرایی، نظارت و... حضور دارند، بیشترشان خادمان افتخاری امامزاده هستند و گرچه بیشتر اوقات خود را برای حمایت از نیازمندان در صندق سپری می‌کنند اما از این محل حقوقی نمی‌گیرند و معتقدند این کار بر اساس عشق و علاقه است. طالبی می‌گوید: «اینجا بانویی داریم که از ساعت ۶ صبح تا ۴ یا ۵ عصر به امامزاده آمده و در بخش آشپزخانه فعال است. او پس از طبخ غذا، با کمک دوستانش غذاها را بسته‌بندی کرده و بین نیازمندان شناخته شده توزیع می‌کند. برای این کار جز عشق و علاقه به مردم نمی شود تعریف دیگری داشت.»

این گروه در هفته‌های اخیر طرح های زیادی مانند توزیع بسته‌های معیشتی در شب یلدا، اهدای وسایل کمک آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند و... انجام داده‌اند و این طرح‌ها همچنان ادامه دارد و اواخر دی‌ماه با جمع آوری بسته‌های جدید سراغ روستاهای محروم دیگری می‌روند. 

خادمان افتخاری در کسوت گروه‌های جهادی
تعدادی از خادمان صندوق ساجدین 

کد خبر 733040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha