سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
۳ نفر

بیشتر از ۲دهه است که حکم پاتوق فرهنگی و تربیتی برای نوجوانان و جوانان را دارد و با اجرای برنامه‌های متنوع، کاری کرده که خیلی از بچه‌های محله‌ نعمت‌آباد وقت گذراندن در اینجا را به هرجای دیگری ترجیح بدهند؛ اینجا مسجد معروف محله است.

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

همشهری آنلاین: بیشتر اهالی محله نعمت‌آباد مسجد حضرت ابوالفضل (ع) را می‌شناسند. شهرتش دهان‌به‌دهان پیچیده و خیلی‌ها فرزندانشان را از کودکی به بانیان این مسجد می‌سپارند تا هم از نظر فرهنگی و اجتماعی رشد کنند و هم وضعیت تحصیلی‌شان مطلوب باشد.  

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

راز محبوبیت مسجد نعمت‌آباد چیست؟

بحث یک روز و دو روز هم نیست. افرادی که پیش از این روزهای نوجوانی را در اینجا گذرانده‌اند و حالا به بانیان اصلی مسجد تبدیل شده‌اند، می‌گویند آن روزها که کمتر در مساجد به نوجوانان اجازه فعالیت‌های فرهنگی داده می‌شد، ما در این مسجد کار فرهنگی انجام می‌دادیم. خیلی از فعالان مسجد ما الان برای خودشان کسی شده‌اند و به عنوان نخبه در بخش‌های مختلف جامعه فعالیت می‌کنند.
با گذر زمان نه تنها این فعالیت‌ها کمرنگ نشد، بلکه طی چند سال اخیر با افزایش دوره‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی و از سوی دیگر، با بازسازی اخیر مسجد و اختصاص ۲۰۰متر فضای آموزشی در قالب ۴ کلاس برای آموزش اعضای مسجد، اکنون بیش از ۲۰۰ عضو فعال مسجد را نوجوانان و جوانان محله تشکیل می‌دهند.  

راز محبوبیت مسجد نعمت‌آباد چیست؟

خدمات رایگان ورزشی و تحصیلی

«مهدی عبدی» یکی از همان نوجوانان دیروز این مسجد است که حالا خودش به عنوان فرمانده پایگاه بسیج والفجر یک، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) فعالیت می‌کند و تمام تلاشش را به کار گرفته تا کم و کاستی در این پاتوق فرهنگی وجود نداشته باشد: «اینجا تنها مسجد محله نعمت‌آباد است که به دلیل متقاضی زیاد هر ۳نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا را با حضور امام جماعت، به صورت جماعت اقامه می‌کند.

علاوه بر حضور پررنگ بچه‌ها در برنامه‌های مناسبتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مشارکت در توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان محل، شرایط جانبی دیگری هم در اینجا برای بچه‌ها ایجاد شده است که فراهم کردن شرایط استفاده رایگان از استخرهای منطقه، مکان‌های ورزشی، زمین فوتبال، برگزاری کلاس‌های تقویتی زبان انگلیسی، ریاضیات و عربی از پایه ششم تا دوازدهم، کلاس‌های آموزش تجوید، روخوانی قرآن، مداحی و سرود، کامپیوتر و همچنین برگزاری رایگان دوره‌های آموزشی دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، اردوهای داخل و خارج تهران و... نمونه‌هایی از آن هستند.»

راز محبوبیت مسجد نعمت‌آباد چیست؟


او از استقبال از عضوگیری مستمر برای حضور در برنامه‌های متنوع مسجد و شرکت در کلاس‌ها یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: «نوجوانان و جوانان محل می‌توانند برای عضویت در این گروه مسجدی روزهای زوج از ساعت ۱۸تا ۱۹ به بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان شهید سروری، خیابان نور، کوچه۲۳ مراجعه کنند.»

کد خبر 732122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha