از ۱۴ سال پیش در محله شهرک غرب، تعدادی از جوانان دور هم جمع شدند تا با توجه به توانایی و بضاعت مالی‌شان به نیازمندان کمک کنند. آنها نام تشکل خود را «متوسلین به حضرت نرجس خاتون» نامیدند و بیشترین تمرکز خود را روی تهیه گوشت و مایحتاج اساسی برای مردم نیازمند قرار دادند.

گروه شهرک

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: شیوه کاری‌ جوانان شهرک غرب  به این صورت است که گروه‌های جهادی، مساجد فعال در زمینه کارهای خیر و... را شناسایی می‌کنند و پس از برقراری ارتباط و تأمین آذوقه‌ها توسط خودشان، از گروه‌های جهادی و مساجد می‌خواهند که بسته‌ها را بین نیازمندان تحت پوشش‌شان توزیع کنند. این گروه به مدیریت «سیدمرتضی اسلامی» در گذر زمان بزرگ و بزرگ‌تر شده و ابتدا افرادی از محله‌های سعادت‌آباد، کوی فراز و... منطقه ۲ و سپس مناطق مختلف شهر تهران، کشور و حتی خارج از کشور به عضویت در آن درآمدند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

 از شهرک غرب به شهرهای محروم؛ جوان‌ها گل کاشتند
دورهمی‌های اعضا در قالب برپایی مراسم عزاداری یا جشن در مساجد محله 

دورهمی‌ها در خانه اعضا یا مساجد

محل دورهمی این گروه برخی مواقع در پایگاه مسجد باب‌الحوائج امام حسن(ع) وگاه در منازل اعضا است. آخرین فعالیت‌شان هم به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) خرید ۱۴ رأس گوسفند و ذبح آن برای توزیع توسط گروه‌های جهادی در روستاهای اطراف تهران، سیستان بلوچستان و... بود. پیش از آن هم برای ۲ هزارنفر به مناسبت شب یلدا بسته ارزاق تهیه کرده بودند. اسلامی می‌گوید: «برای اجرای هر کار خیری در گروه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و سپس هر فردی مبلغی را برای خرید گوسفند واریز می‌کند. پس از آن گوسفندان از زنجان خریداری و در مراکز معتبر ذبح می‌شوند و در نهایت در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌گیرند.»

 از شهرک غرب به شهرهای محروم؛ جوان‌ها گل کاشتند
آماده‌سازی و بسته‌بندی گوشت‌ها برای ارسال به مناطق محروم

از تهران به شهرهای محروم

اعضای این گروه برای هماهنگی با هم و دیدار، در مناسبت‌ها در قالب هیئت در خانه هم جمع می‌شوند و با برپایی جشن یا عزاداراری، با توجه به آن مناسبت، در جریان فعالیت‌ها قرار می‌گیرند. اسلامی می‌گوید: «در شرایط شیوع کرونا بیشترین فعالیت اعضا خرید ارزاق مردم، تهیه ماسک و الکل و توزیع بین شهروندان بود و حالا با توجه به کم شدن شیوع کرونا، به روال گذشته، در ماه بین ۱۴ تا ۲۰ گوسفند قربانی و پس از بسته‌بندی و فریز کردن، برای شهرهای کرمان، آبادان، سیستان و بلوچستان و... ارسال می‌شود تا توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان توزیع شود.»

شناخته‌شده بین مردم

برای خرید گوسفندها هم هرکسی درحد توانش مبلغی را واریز می‌کند و در گروه اعلام می‌شود که چراغی دیگر روشن شد. در واقع هر فرد با واریز مبلغی یک چراغ نیکوکاری روشن می‌کند. اسلامی می‌گوید: «با گذشت ۱۴ سال، هیئت متوسلین به حضرت نرجس خاتون دیگر بین مردم سعادت‌آباد و شهرک غرب شناخته شده است. ما حتی دوستانی در کشورهای دیگر داریم که در هر دوره مبالغی در حد ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان واریز می‌کنند. برخی مدارس مانند تزکیه و معلم در شهرک غرب هم اوایل کار ما محل بسته‌بندی گوشت بودند.»

کد خبر 731960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha