گروه جهادی الهادی(ع) یک گروه بزرگ از خیران و بچه‌های بسیجی محله هاشمی است که سال‌های زیادی در مسجد الهادی(ع) فعالیت‌های خیرخواهانه را با هدف کمک به نیازمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محله انجام می‌دهند.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین‏، ماجرا از یک دورهمی ساده در مسجد الهادی(ع) شروع شد. بچه‌های مسجد این بار قرار گذاشتند تا از دل همین دورهمی‌ها یک کار اثرگذار برای اهل محل  انجام دهند. مدیر محله هاشمی از اعضای ثابت گروه جهادی الهادی، ماجرای شکل‌گیری گروه را این گونه تعریف می‌کند: «تقریباً یک گروه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره واتس‌اپی از اهالی و خیّران با عنوان گروه جهادی الهادی داریم. بیشتر برنامه‌ها و کارها از طریق همین گروه اطلاع‌رسانی می‌شود. یکی از فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه این گروه جمع‌آوری کمک‌ها نقدی برای تهیه اقلام مورد نیاز نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر است. البته این نیازمندان از طریق سرای محله هاشمی، شناسایی و اولویت‌بندی شده‌اند.»

از ۱۰۰۰ تومان تا ۱۰ میلیون تومان

یکی از ویژگی این گروه خیریه مشارکت و سهیم شدن در کار خیر با هر بودجه مالی است. برای مثال هر شخصی می‌تواند با حداقل هزار تومان گوشه‌ای از کار را بگیرد. « ناصر احدپور» با بیان مطلب ادامه می‌دهد: «برای میزان کمک‌های نقدی هیچ سقفی در نظر نگرفته‌ایم. خیران با هر توانایی مالی از ۱۰۰۰ تومان تا ۱۰ میلیون تومان حتی مبالغ بیشتر هم می‌توانند کمک کنند و در این کار خیر سهیم شوند و گوشه‌ای از کار خدمت‌رسانی به خلق خدا را به دست گیرند. بعد از جمع‌آوری مبالغ، به‌ویژه در این روزهای خاص، برای نیازمندان اقلام معیشتی تا مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار تومان خریداری و بسته‌بندی می‌شود. »
بنا به گفته احدپور، این بسته‌های معیشتی شامل از بنشن و حبوبات، ماکارونی، برنج و گوشت گرفته تا مرغ و پنیر و روغن از سوی اعضای خیریه تهیه و توزیع می‌شود. البته کمک‌های غیرنقدی را هم می‌پذیریم به شرط اینکه تعدادشان زیاد باشد. برای مثال اگر فردی نذر توزیع ۶۰ بسته چای یا بیشتر را داشته باشد، این کمک‌ غیرنقدی مورد تأیید ماست.

کمک‌ها مقطعی نیست

بعد از تهیه و بسته‌بندی ارزاق معیشتی از سوی اعضای گروه جهادی الهادی(ع)، برای حفظ شأن همسایه‌ها، به‌ویژه خانم‌های کم‌درآمد، این بسته‌ها در ساعت‌های پایانی شب توسط تعدادی موتورسوار بین اهالی محله هاشمی توزیع می‌شود. «ناصر حشمتی» از اهالی خیابان مالک اشتر و عضو گروه جهادی الهادی(ع) با بیان این مطلب از استمرار و پیوستگی کمک‌های معیشتی با هدف حمایت و توانمندسازی اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر می‌گوید: «همه تلاش ما این است تا در این بسته اقلام مورد نیاز و مایحتاج اولیه روزمره تهیه شود. از همه مهم‌تر اینکه کمک‌ها مقطعی فقط در اعیاد و مناسبت‌های خاص نباشد. خوشبختانه با همراهی خیّران این کمک‌ها همچنان مستمر است.»

کد خبر 731509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha