گروه شهری: در صورت حمایت دولت از صنعت گردشگری، این صنعت می‌تواند جایگزین نفت شود.

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی  در دومین همایش تبیین سیاست‌های دولت در توسعه گردشگری با بیان این مطلب گفت: دولت آمادگی کامل دارد تا در کنار بخش کشاورزی امکانات لازم برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم آورد.

جعفرقلی‌ راهب افزود: در گذشته نیز هدف دولت توسعه صنعت گردشگری بود، اما متأسفانه این امر به‌صورت جدی پیگیری نمی‌شد، به‌همین دلیل از دولت انتظار می‌رود که برای توسعه گردشگری حمایت‌های ویژه‌ای را از خود نشان دهد.

وی تصریح کرد: سابقه گردشگری به قدمت تمدن بشر باز‌می‌گردد. درآمد صنعت گردشگری سالانه 5/12 درصد افزایش داشته، این صنعت در جهان 12 درصد اشتغال ایجاد کرده و تا سال 2020 میزان اشتغالزایی آن به 43 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری عامل مهمی برای کسب درآمد و توسعه پایدار در کشور است و این صنعت برای حفاظت از محیط‌ زیست نقش مؤثری دارد.

راهب یادآور شد: شرایط آب و هوایی، بافت طبیعی و معماری سنتی و مدرن، اماکن ورزشی، حیات‌وحش، جنگل‌ و صنایع‌دستی از عواملی هستند که در توسعه این صنعت نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: ایران از لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری جزء 10 کشور برتر است. اما بی‌توجهی به این صنعت سبب شده، این کشور از بین 120 کشور دنیا، رتبه 66 را داشته باشد و از نظر درآمد در رتبه 77 قرار گیرد.

وی تأکید کرد: استان مازندران جاذبه‌های فراوانی دارد، به‌طوری که سال گذشته 15 میلیون گردشگر داخلی و 150 هزار تن گردشگر خارجی از این استان بازدید کردند.

کد خبر 7316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز